پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 25 April , 2024

ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح الزامی است

زائران اربعین حسینی (ع) برای تشرف به کربلا در این ایام باید الزاما در سامانه سماح ( samah.haj.ir) ثبت نام کنند.

به گزارش خوزآنلاین،محمدرضا یوسفی مدیر حج و زیارت استان قزوین روز شنبه  با اعلام این خبر افزود: با توجه به هماهنگی های انجام شده، زائران عتبات امسال برای سفر به عراق در ایام اربعین حسینی (ع) نیاز به دریافت روادید (ویزا) ندارند.

وی اظهار داشت: زائران از دهم محرم تا پایان ماه صفر می توانند بدون روادید و از طریق ثبت نام در سامانه سماح به عتبات مشرف شوند.

این مسئول با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح رایگان است، گفت: پس از ثبت نام زائران و پرداخت هزینه ۲۲۰ هزار ریالی بابت حق بیمه و خدمات درمانی، بیمه نامه برای آنها صادر می شود که اگر ثبت نام از طریق دفاتر زیارتی انجام شود ۳۰ هزار ریال به این هزینه افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت نام در سامانه سماح برای زائران اربعین الزامی است، اظهار داشت: با توجه به اتصال این سامانه به سامانه نیروی انتظامی تنها به زایرینی که در این سامانه ثبت نام کرده باشند اجازه خروج از کشور داده خواهد شد.

مدیر حج و زیارت قزوین با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ شهروند استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: محدودیت زمانی برای ثبت نام در سامانه تعیین نشده اما توصیه می شود زائران اربعین هرچه زودتر در سامانه نام نویسی کنند تا با ازدحام و ترافیک متقاضیان در سامانه مواجه نشویم.

سال گذشته استان قزوین در ایام اربعین حسینی (ع) بیش از ۱۸ هزار زائر داشت.

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار