چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Wednesday, 24 April , 2024

سخنی با مدیران استان خوزستان؛ انتقادات یک فعال فرهنگی از وضعیت اسفناک “حصیرآباد”اهواز+فیلم

محمد امین توکلی زاده فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی نوشت:خیلی دردناک است که شهرت اشرار حصیر آباد از خیل بزرگ شهدا و رزمندگانش بیشتر شده …
محمد امین توکلی زاده فعال فرهنگی و رسانه ای در یادداشتی نوشت: من بچه لین یک حصیر آباد اهواز هستم این گزارش گر جوان با این تصاویر خاطرات کودکیم را زنده کرد .
ما کنار جوی های پر از لجن و تعفن و… زندگی می کردیم خانه کوچک پدر بزرگ، میزبان سه خانوار بود البته وضع ما به مراتب از همسایه ها بهتر بود ولی یادم می آید که شبها باید شیر آب تانکر پشت بام را باز می کردیم تا پر از آب شود ودر طول روز از آبی که به شدت داغ شده بوداستفاده می کردیم.
هرسال در ایام بارندگی شاهد فروریختن بخشی از خانه ها بودیم که در دامنه این تپه با شیب تند بصورت غیر اصولی ساخته شده بود .
خانه هاعمدتا بسیار کوچک و تعداد خانوار ها زیاد است .
((حصیر آباد)) یا ((کوی ابوذر)) نقش برجسته ای در پیروزی انقلاب در اهواز داشت ودر دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کرده از جمله سردار سرافراز شهید علی هاشمی ساکن همین محله محروم است که متاسفانه منزل محل سکونت ایشان با همه تلاشها حفظ نشد .
محله پر بوداز مبارز انقلابی و خانواده شهید و ایثارگر که عمدتا تاب نیاوردند و مهاجرت کردند .
وامروز خیلی دردناک است که شهرت اشرار حصیر آباد از خیل بزرگ شهدا رزمندگانش بیشتر شده …
ولی آنچه که باعث شد این مطلب را بنویسم شکایت از استانداران و مسئولین استان خوزستان در چهل سال گذشته است .چرا بعد چهل سال وضع حصیر آباد تغییر چندانی نکرده ؟
این زیبنده نظام اسلامی نیست محله ای پر افتخار ولی محروم پس از چهل سال مشکلاتش پا برجا است .در این چهل سال ده ها محله به اهواز اضافه شده هزاران کار عمرانی صورت گرفته و چهره شهر عوض شده ولی چرا محله های محروم ،محروم مانده اند؟ چرا؟!؟!
این درد بی تدبیری است که بجای حل مشکل این محالات که حق به گردن انقلاب دارند شهرک سازی های جدید انجام شود. حصیر آباد ،شلینگ آباد ،لشکر آباد و دها محله با پسوند آباد که برای ما کنایه از خرابی است باید در طول این چهل سال واقعا آباد می شد . مهر این خطا و کوتاهی وبی تدبیری تا ابد بر پیشانی مسئولان شهر اهواز در چهل سال گذشته باقی است و داغ محرومیت این عزیزان که ولی نعمت های ما هستند بر دل ما خواهد ماند .
گام دوم انقلاب اسلامی یعنی حل همین معضلات و مشکل ها
امیدوارم جریان انقلابی وجهادی خوزستان با مطالبه حق این محرومان و مستضعفان این صحنه شرمنده کننده را از میان بردارند .
در آخر از این خبرنگار جوان و جسور بابت بیان درد مردم بسیار متشکرم و امیدوارم

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار