سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Tuesday, 23 April , 2024

  • سه‌شنبه / 27 اکتبر 2020 / 22:00
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 13544
  • خبرنگار : 104

آموزش هفت‌هزار دانش آموخته در نهضت سواد رسانه‌ای خوزستان

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای خوزستان گفت: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) در استان خوزستان از نیمه اول سال ۹۸ شروع به فعالیت کرده است و تا کنون بیش از هفت هزار نفر را در قالب کلاس های حضوری و مجازی آموزش داده است.

محمد عسکری‌پور دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بی شک دنیای مجازی و ارتباطات الکترونیکی در عصر حاضر بزرگترین و مهمترین اختراع بشر است، و بنابر نظر جامعه شناسان  هر اختراعی اگر نحوه استفاده صحیح آن آموزش داده نشود دچار پدیده‌های تاخر و تقدم فرهنگی خواهد شد که آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: امروزه دستگاه ‌های الکترونیکی قابل حمل جزء لاینفکی از زندگی انسان شده‌اند، این وسایل که از آن‌ها به ابزارهای الکترونیک شخصی نیز تعبیر می‌شود، به اعتقاد کارشناسان و پژوهشگران، انزوا طلبی، دوری از گروه دوستان و فامیل، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترتی، گرایش به سمت فضای تخیلی به صورت افراطی و فاصله گرفتن از واقعیت‌های جامعه و عدم سازگاری به آنها، پرسه زدن در سایت‌های بشدت غیراخلاقی و ضد ارزشی و بویژه به چالش کشیدن هویت جوانان و نوجوانان در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی از جمله مهمترین آسیب‌های پدیده اعتیاد به اینترنت و آسیب‌های فضای مجازی است که امروز دیگر آن را بیشتر به عنوان اعتیاد مدرن می‌شناسند.

دبیر نسرا گفت: در حال حاضر به گونه‌ای پیش می‌رود که همه روزه میلیون‌ها سایت و کانال و گروه در فضای دهکده جهانی طراحی و تولید می‌شوند و مردم جهان نیز از آنها بازدید می‌کنند اما در این میان با پیشرفت تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی شاهد افزایش چراغ خاموش خطرات و مشکلات در دهکده جهانی هستیم از سایت‌ها و کانالهای غیر اخلاقی گرفته تا سایت‌ها و کانال‌های کلاهبرداری  و اخاذی و غیره که رواج زیادی پیدا کرده است، و سبب شده مهمترین دغدغه‌های مردم و خانواده‌ها و متخصصان استفاده نادرست و آثار مخرب وسایل ارتباط جمعی بر روح و روان و شخصیت افراد باشد.

وی ادامه داد: همان گونه که امروزه زندگی علمی در جهان بدون اینترنت، امکان‌پذیر نیست، نوجوانان و جوانان نیز به گوشی‌های هوشمند وابسته شده‌اند و کنار گذاشتن این دستگاه‌ها برای آنان بسیار دشوار است و باید در این زمینه کار فرهنگی و آموزشی از سوی نهادهای عمومی و نیز خانواده‌ها انجام شود.

معاون آموزشی سازمان فضای مجازی بسیج خوزستان گفت: سازمان فضای مجازی بسیج  بعد از فرمان امام خامنه ای(مدظله العالی) برای حضور فعالانه در این عرصه اقدام به راه اندازی نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) کرده است تا با برگزاری کلاسها و دوره‌های آموزشی و تولید محتوای آموزنده، سطح دانش و آگاهی آحاد مردم را نسبت به فرصتها و آسیب های فضای مجازی بالا برده و نحوه استفاده صحیح را آموزش دهد.

دبیر نسرا تشریح کرد: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) در استان خوزستان از نیمه اول سال ۹۸ شروع به فعالیت کرده است و تاکنون بیش از هفت هزار نفر را در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی آموزش داده است که این آموزش‌ها برای عموم مردم از قبیل بسیجیان، دانش آموزان، معلمان، دانشجویان،کارمندان ادارات و … بوده است.

وی تاکید کرد: تاکنون در دوره‌های تربیت مدرس سواد فضای مجازی بیش از ۱۰۰ نفر بعنوان مدرس آموزش دیده‌اند و برای تدریس در سطح استان بکار گیری شده‌اند.

عسکری‌پور در بیان برنامه‌های نسرا گفت:  آموزشهای نسرا فقط به سواد فضای مجازی محدود نمی‌شود و برگزاری کلاسها و دوره‌های تخصصی از قبیل خبرنگاری، عکاسی، نرم افزارهای گرافیکی، اپلیکیشن‌های موبایلی و غیره را هم شامل می‌شود که تا کنون چندین دوره برگزار شده که فراگیران بعد از پایان دوره گواهینامه آموزشی از سازمان فضای مجازی بسیج دریافت کرده‌اند.

وی افزود: یکی از اهداف نسرا علاوه بر ارتقای سواد فضای مجازی، آموزش و توانمندسازی فراگیران جهت اشتغال و ایجاد کسب و کار و کسب درآمد در فضای مجازی است.

عسکری‌پور گفت: نسرا با انعقاد تفاهم نامه با بعضی از نهادهای آموزشی، دولتی، نظامی و خصوصی جهت برگزاری کلاسها و دوره‌های عمومی و تخصصی در زمینه فضای مجازی در حال همکاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار