جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 29 March , 2024

مجلس و قوه قضاییه ورود جدی‌تری به کنترل گرانی داشته باشند

امام جمعه اهواز گفت: مجلس و قوه قضاییه ورود جدی‌تری به موضوع گرانی‌ها داشته باشند و با دلال‌ها و محتکران بر خورد شود.

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهواز، اظهار کرد: سنگ بنای موفقیت‌ها در جامعه در خانواده‌ها شکل می‌گیرد و اگر سبک زندگی اسلامی در خانواده احیا شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات، مشکل ازدواج جوانان است که عوامل مختلفی دارد اما دیدگاه بسیاری از جوانان در این خصوص تغییر کرده که نیاز است در این حوزه کار شود.

امام جمعه اهواز گفت: عدالت اجتماعی را باید جاری و برای آن تلاش کنیم، خانه برخی مسوولین را می‌بینیم که چند هزار متر وسعت دارند و این مساحت زمین متعلق به یک نفر است، مردم این‌ها را می‌بینند و دچار دوگانگی می‌شوند. کاخ‌هایی که قبل از انقلاب وجود داشته، اکنون به این شکل در آمده است.

وی ادامه داد: مردم اگر ببینند مسوولین‌شان در خانه‌هایی مثل مردم عادی زندگی می‌کنند، تحمل سختی‌ها برای‌شان آسان می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به گرانی‌های اخیر، بیان کرد: برای برخی، خیلی فرقی ندارد کالایی را با چه قیمتی تهیه کنند اما به مردم فشار می‌آید و اذیت می‌شوند. یک عده هستند در کشور ما که متاسفانه در بازار اختلال ایجاد می‌کنند و مثلا با احتکار چند روزه یک کالا، قیمت آن را جوری که دوست دارند بالا می‌برند.

وی افزود: نقطه ضعف ما مردم هم هست که باید توجه و دقت کنیم، بنا نیست وقتی گوجه در بازار نیست، ما برویم گوجه را کیلویی ۲۰ هزار تومان بخریم، نمی‌خواهم تقصیر را گردن مردم بیندازم اما هم مردم و هم مسوولین باید کار درست را انجام دهند.

امام جمعه اهواز گفت: دستگاه قضایی و قوه مقننه باید توجه بیشتری به بحث گرانی داشته باشند و باید با دلال‌های از خدا بی‌خبر که باعث آشفتگی در بازار می‌شوند برخورد قاطع صورت بگیرد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: ما به‌دنبال تحریم‌ها نیستیم اما در دل همین تحریم‌ها، در بسیاری موارد در قله هستیم. هر کجا حرف رهبری را گوش دادیم وضعیت ما خوب بوده و هر کجا برخی به میل خودشان رفتار کردند، نتیجه‌اش ۷ سال معطل کردن مردم در سایه مذاکره با آمریکا بوده است.

وی ادامه داد: آیا از مذاکرات قبل نباید عبرت می‌گرفتند؟ برخی کسانی که می‌گویند بایدن آمده و می‌توانیم از موقعیت استفاده کنیم، خائن هستند.

امام جمعه اهواز گفت: چرا با کمال گستاخی باز هم مسئله مذاکرات را مطرح می‌کنند؟ مگر یادشان رفته هنوز ۶ ماه از آغاز برجام نگذشته بود، اوباما محدودیتی را برای ورود به آمریکا برای کسانی که به ایران سفر کرده بودند اعمال کرد و چند مورد مشابه دیگر که اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بیان کرد: قبل از پاره کردن برجام به دست ترامپ، آن شخص با دست چدنی و دستکش مخملی آن را مچاله کرده بود، دیوار تحریم‌ها توسط همین دموکرات‌ها ساخته شد و کسی دیواری را که خود بالا برده، خراب نمی‌کند.

وی عنوان کرد: هنوز بایدن نیامده قیمت دلار و سکه را پایین آوردند، این مشخص می‌کند نفوذی‌ها هنوز هم در برخی جاهای دولت نقش ایفا می‌کنند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار