پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

Thursday, 28 March , 2024

  • شنبه / 1 می 2021 / 14:00
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 16993
  • خبرنگار : 104

قدرت سرایت‌پذیری کرونای هندی ۲۰ درصد بیشتر از انگلیسی است

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: قدرت سرایت پذیری ویروس کرونای هندی نسبت به انگلیسی ۲۰ درصد بیشتر است که البته با توجه به جدید بودن ویروس نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

دکتر شکرالله سلمان زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علائم ویروس هندی و انگلسیی یکی است اما قدرت سرایت‌پذیری، میزان دفع ویروس یا انتقال ویروس از بیمار و شدت بیماری‌زایی در ویروس کرونای هندی نسبت به انگلیسی بیشتر است.

وی در خصوص دیگر خصوصیات ویروس جهش یافته هندی گفت افزود: اگر افراد به شکل شدید بیماری درگیر شوند مدت زمان بیشتری نیاز به بستری دارند و سرعت پیشرفت به سمت بد حال شدن بیشتر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: ابتلا به ویروس جهش یافته هندی یا آفریفایی نشانه خاصی ندارد فقط به سرعت پیشرفت و در روزهای اول بیمار را بدحال می‌کند که تشخیص قطعی آن از طریق آزمایش‌های اختصاصی است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز تا کنون موردی از کرونای هندی یا آفریقایی در خوزستان مشاهده نشده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  لیست اسامی کارکنان اورژانس بیمارستان های خصوصی از طریق معاونت درمان دانشگاه در اختیار مرکز بهداشت استان قرار داده شود تا در اسرع وقت نسبت به تخصیص و تزریق واکسن این افراد اقدام لازم به عمل آید.

به گفته وی در مرحله جدید که طی روزهای آینده آغاز می‌شود تمام کارکنان شاغل در آزمایشگاه، رادیولوژی، مطب های پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، فیزیوتراپی و سایر دفاتر پزشکی و پیراپزشکی مجوزدار در اولویت واکسن قرار گرفته اند.

ابول نژادیان اعلام کرده است:  واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در حال انجام است و متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی به نزدیک ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند؛ سالمندان بالای ۸۰ سال خوزستانی تا جمعه ۱۰ اردیبهشت ماه می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی اقدام به تزریق واکسن نمایند.

وی بیان کرد:  گام نخست واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی ،هموفیلی و ام اس از ابتدای هفته جاری در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان آغاز شد و مهلت واکسیناسیون بیماران خاص در اهواز و سایر شهرستان‌های تابعه این دانشگاه تا روز پنجشنبه نهم اردیبهشت تمدید شد.

واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از ۱۱ اردیبهشت در خوزستان آغاز می‌شود.

بر اساس رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار