شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 20 April , 2024

۶۱ هزار نفر در خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تاکنون ۶۱ هزار نفر در استان واکسن کرونا دریافت کرده اند و طرح واکسیناسیون عمومی بر اساس اولویت بندی همچنان در حال انجام است.

دکتر سیدمحمد علوی جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: در فاز اول سند ملی واکسیناسیون کشور، کادر درمان و بهداشت که به دلیل ارائه خدمت به بیماران، بیشترین خطر ابتلا به بیماری را دارند، در اولویت قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین بیماران خاص و جانبازان شیمیایی بالای ۵۰ درصد که در معرض ابتلا به بیماری هستند در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه واکسیناسیون این افراد با پوشش بالایی صورت گرفت.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در فاز دوم واکسیناسیون که از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در استان آغاز شد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۹ درصد کادر درمان و بهداشت استان واکسینه شدند افزود: همچنین ۴۴ درصد بیماران خاص، ۹۴ درصد سرای سالمندان، ۷۸ درصد پاکبانان و حدود ۲۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال استان تحت پوشش طرح واکسیناسیون قرار گرفتند.

ارسال محموله جدید واکسن کرونا به خوزستان

علوی با اشاره به اینکه محموله جدید واکسن در حال دریافت است گفت: این محموله برای مابقی افراد واکسن نزده در گروه های هدف در نظر گرفته شده و انتظار می رود با تکمیل واکسیناسیون این گروه ها، وارد فازهای بعدی واکسیناسیون شویم.

در حال حاضر ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار