جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 19 April , 2024

متولیان مراسم ترحیم در آبادان تحت پیگرد قرار گرفتند

فرماندار آبادان از صدور قرار پیگرد و تلاش برای بازداشت برگزار کنندگان مراسم پرازدحام ترحیم در آبادان خبر داد.

از شب گذشته تصاویری به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان می‌دهد در یکی از نقاط حاشیه‌ای شهر آبادان، مراسم ترحیمی پر ازدحام بدون رعایت حداقلی پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

شرکت کنندگان در این مراسم که بیش از هزار تن را در خود جای داده بود، حتی از استفاده از ماسک نیز خودداری کرده بودند.

این مراسم در حالی برگزار شد که مسوولان نهادهای درمانی و سلامت در جنوب غرب خوزستان، همواره نسبت به مستهلک شدن کادر درمان هشدار داده و دلیل عمده استمرار شرایط قرمز در این منطقه را، برگزاری بدون نظارت مراسم های شادی و عزا، همچنین دورهمی‌ها عنوان کرده بودند.

اما فرماندار آبادان، صبح امروز به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد که برگزار کنندگان این مراسم در شرایط بحرانی شهر آبادان، پیگرد قانونی صادر شده است.

سیدزین العابدین موسوی در این خصوص گفت: دستگیری و برخورد قانونی با عوامل برگزار کننده مراسم ترحیم چند صد نفری روز گذشته در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: با وجود تذکرهای مکرر به مردم برای پرهیز از هرگونه تجمع شاهد برگزاری مراسم ترحیم یک جوان در این شهرستان با جمعیت زیادی از اقشار مختلف مردم بودیم که البته با ورود به موقع مأموران نیروی انتظامی در محل برگزاری مراسم، این جمعیت که از ماسک هم استفاده نکرده بودند متفرق شدند.

فرماندار آبادان تصریح کرد: عوامل برگزار کننده این مراسم از جمله افراد تعهد دهنده شناسایی شدند اما عوامل دیگر مانند مداح و دیگر عوامل دخیل در برگزاری این مراسم نیز به‌زودی شناسایی و با آنها برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار