شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 20 April , 2024

  • یکشنبه / 16 می 2021 / 12:34
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 17041
  • خبرنگار : 104

سرعت واکسیناسیون کرونا در خوزستان منطبق با سند ملی است

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح واکسیناسیون کرونا در خوزستان با سرعت خوبی در حال اجرا بوده و روند آن منطبق با سند ملی است.

دکتر سیدمحمد علوی بامداد یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: با اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در کنار دیگر اقدامات بهداشتی، اکنون به نتایج خوب و امیدبخشی رسیده‌ایم و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا پایان ساعات کاری روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه،  ١١۵ هزار نفر از مردم خوزستان واکسینه شدند که به لحاظ تعداد واکسن در بین استان‌های موفق کشور قرار داریم گفت: تاکنون ۲ درصد از افراد جامعه هدف، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند. با انجام واکسیناسیون هدفمند افراد پرمخاطره و دارای بیماری زمینه ای در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند تا ایمنی بدنشان بیشتر شود.

رییس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: قطعا هر چه میزان واکسیناسیون وسیع تر شود آمار مرگ و میر کاهش می یابد لذا از مردم درخواست داریم تا زمان واکسیناسیون گسترده پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ٩٠ درصد کادر درمان و بیش از ٩٣ درصد کادر بهداشت در استان خوزستان علیه کرونا واکسینه شدند افزود: همچنین ۵٠ درصد بیماران خاص، ١٠٠ درصد سرای سالمندان، ٩١ درصد جانبازان، ۶۵ درصد بیماران سرطانی و ۴٣ درصد پاکبانان استان واکسن دریافت کرده اند.

علوی با بیان اینکه بیش از ۶٢ درصد افراد بالای ٨٠ سال در این استان واکسن کرونا زدند گفت: ۵٠ درصد افراد ٧۵ تا ٧٩ سال و ١٠ درصد افراد ٧٠ تا ٧۴ سال نیز تحت پوشش طرح واکسیناسیون کرونا قرار گرفتند.

وی در پایان افزود: تلاش می کنیم اجرای واکسیناسیون در یک شرایط ایده آل و بدون ازدحام و استرس انجام شود تا رضایت مردم استان را به همراه داشته باشد.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان نیز در حالت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار