سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳

Tuesday, 16 April , 2024

توصیه نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به جوانان / “اگر معتقد باشید عالم نمی‌تواند شما را تکان دهد”

نماینده ولی فیقه در خوزستان گفت: اگر روی اعتقادات مقداری کار کنید، اگر همه عالم در مقابل شما قرار بگیرند نمی توانند تکانتان بدهند.

، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌ فرد در جمع جوانان حاضر در دوره معرفتی- بصیرتی “سداد ۲” با اشاره به آیه قرآنی «یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‌ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ» اظهار داشت: معنی این آیه یعنی مسیر و مقصدی را برای ما تعریف کردند که باید در این گام برداریم و برای رسیدن به مقصد باید دائم به یاد خداوند متعال باشیم.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده “غفلت” بدترین بیماری که مواجه قلب [شأنی از شأن های روح انسان است] انسان می‌شود و مادامی که خدا در قلب انسان است که شی مزاحم وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این که انسان باید قلب خود را مهیا کند گفت: تمام اهتمام اولیای الهی، حراست و حفاطت از دریچه قلب بود. اگر قلب انسان قساوت پیدا کرد می‌میرد و روح و جان انسان بی‌خاصیت می‌شود.

موسوی‌فرد با توصیه جوانان حاضر در دوره معرفتی- بصیرتی «سداد ۲» به ذکر و یاد خداوند متعال بیان کرد: مراحل ذکر خداوند متعال به ترتیب زبانی، قلبی و یاد خداوند متعال در مرحله عمل است. عالم هستی یک پازلی است که مهره‌های آن را انسان باید در کنار هم ببیند.

وی با اشاره به خطبه ۲۰۴ نهج البلاغه مبنی بر «تَجَهَّزُوا رَحِمَکُمُ اللَّهُ، فَقَدْ نُودِیَ فِیکُمْ بِالرَّحِیلِ» خاطرنشان کرد: کار شیطان این است که انسان را غافل کند و آن چیزی که مزمت دارد دل بستن به غیر خداوند است. سلیمان و یوسف پیامبر، خداوند همه امکانات را به آنها داده اما در وجودشان تغییری ایجاد نشد.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که جوانان و نسل فعلی کمتر اهل مطالعه است و مقداری از مطالعه فاصله گرفته‌اند، ادامه داد: عزیزان من، خداوند متعال لطف کرده در حق ما، مهم این است که انسان اهل مطالعه باشد و مسائل اعتقادی را تقویت کنید.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار