پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

Thursday, 28 March , 2024

  • چهارشنبه / 13 اکتبر 2021 / 13:33
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 17760
  • خبرنگار : 104

به دنبال وقوع زلزله در بخش چلو شهر اندیکا بسیجیان حوزه شهید بقایی به یاری زلزله‌زدگان منطقه شتافتند

به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی بسیج فولاد در پی وقوع زلزله ۱۲ مهرماه در بخش چلو از توابع شهرستان اندیکا و خسارت دیدن روستاهای مختلف، حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان با حضور در منطقه نسبت به توزیع ارزاق و برپایی موکب دائمی اقدام کرد.

در روز ۲۰ مهرماه با حضور سردار سلیمانی فرمانده بسیج مستضعفین و سردار شاهوار‌پور فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) در قرارگاه جهادی شهید حیسن‌پور در بخش زلزله‌زده‌ی چلو جلسه ارزیابی برگزار شد.
سردار سلیمانی سپاه و بسیج را خط مقدم حضور در مناطق آسيب‌دیده دانست و افزود: من حامل سلام گرم مقام معظم رهبری ( مدظله‌العالی) و سردار سلامی فرمانده سپاه هستم. هر کجا سپاه و بسیج جاضر شد، به دنبال آن آبادانی و آرامش حاکم شد. در تجربه زلزله‌ی سی‌سخت و ورزقان بسیج پیش از همه در منطقه حاضر شد و نشان داد در یاری رساندن به آسیب‌دیدگان از هیچ خدمتی فروگذار نیست.

در ادامه سردار شاهوارپور ضمن تشکر از حضور گروه‌های جهادی، هلال‌احمر، ستاد بحران و بسیج اظهار داشت: ایران در میان ده کشور حادثه‌خیز جهان قرار دارد، سیل و زلزله و دیگر بلایای طبیعی همیشه در کشور در حال وقوع هستند، سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید علاوه بر مقابله با پیامدهای حوادث به یاری مردم حادثه‌دیده بیایند.

فرمانده سپاه ولی‌عصر(ص) در ادامه‌ گفت:مواجه با بحران در سه مرحله شکل می‌گیرد. مرحله‌ی اول حضور گروه‌های امدادی و هلال‌احمر در منطقه، و رسیدگی اضطراری به مردم آسیب‌دیده است. مرحله دوم اسکان موقت و تامین مایحتاج روزانه‌، چادر، پتو و موکت به صورت یکپارچه است. مرحله سوم عادی‌سازی شرایط و ساخت ساز و مقاوم‌سازی مسکن مناطق آسيب‌دیده است.

پیش از سخنان سردار شاهوارپور، حمید توکلي‌زاده فرمانده حوزه شهید بقایی از پخت روزانه ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در میان زلزله‌زدگان گفت و افزود: با مساعت مدیرعامل و هئیت مدیره فولاد خوزستان و به منظور ياري رساندن به مردم‌ منطقه، نسبت به برپایی موکب شهدای فولاد از سوی ستاد عتبات عالیات و حضور بسیجیان حوزه شهید بقایی در منطقه چلو اقدام شد و روزانه ۲۵۰۰ پرس غذای گرم در میان زلزله‌دگان توزیع می‌شود. علاوه بر این در قالب کمک‌های مومنانه ارزاق عمومی در روستاهای آسیب‌دیده توزیع شد. بسیجیان حوزه شهید بقایی فولاد خوزستان تا پایان بحران به صورت مستمر در منطقه باقی می‌مانند.

در ادامه نماینده هلال‌احمر از آسیب صد‌در‌صدی ۳۰ روستا گفت و ادامه داد: ۱۳۰ روستا آسیب جدی دیدند و ۶۳۵ خانه تخریب صد‌درصد شدند. در کنار نیروهای بسیج در ساعات اولیه نسبت به آواربرداری و التیام بخشیدن آلام ساکنین اقدام شد. هلال‌احمر تا عادی شدن شرایط در منطقه می‌ماند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار