پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

Thursday, 28 March , 2024

  • چهارشنبه / 8 دسامبر 2021 / 15:24
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 18767
  • خبرنگار : 104

کشاورزان خوزستانی تا ۳۰ آذر زراعت خود را بیمه کنند

مدیرکارگروه خدمات بیمه بانک کشاورزی خوزستان گفت:کشاورزان خوزستانی تا ۳۰ آذر ۱۴۰۰ فرصت دارند زراعت خود را در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی بیمه کنند و این فرصت تمدید نخواهد شد.

محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:کشت پاییزی در خوزستان رو به پایان است و با توجه به اینکه احتمال خشکسالی و سرمازدگی محصولات پاییزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ وجود دارد لازم است کشاورزان تا موعد قانونی اقدام به بیمه محصولات خود کنند.
وی بیان کرد: در سال زراعی جاری ۵۷ هزار و ۶۶۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیرپوشش بیمه قرار گرفتند که در مقایسه با سال زراعی گذشته تفاوتی نمی‌کند.
آلاله گفت: سهم دولت در پرداخت بیمه محصولات کشاورزی ۵۵ درصد و سهم کشاورز ۴۵درصد است.

افزایش ۱۴۷درصدی بیمه طیور
مدیرکارگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:در هشت ماه نخست امسال ۱۱میلیون و ۳۸۶هزار قطعه مرغ زیرپوشش بیمه قرار گرفتند که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۱۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
آلاله همچنین به بیمه دام نیز اشاره کرد و افزود: امسال تاکنون ۲۹۹هزار و ۵۲۷هزار راس دام سبک و سنگین خوزستان در برابر حوادث بیمه شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲برابر افزایش نشان می‌دهد.
وی گفت: هر راس دام که بیمه شود هویت و پلاک کوبی آن نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

به گفته آلاله دام بدون هویت و پلاک کوبی، امکان جا به جایی بین استانی ندارد از این رو دامداران روستایی و عشایر باید نسبت به بیمه دام خود اقدام کنند تا با مشکلات جا به جایی و کشتار آن در کشتارگاه ها رو به رو نشوند.
حدود ۳.۵میلیون راس دام سبک و ۴۵۰هزار راس دام سنگین در خوزستان وجود دارد.

پرداخت یک هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان
مدیر کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت:امسال تاکنون یک هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خوزستانی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خسارت شدند پرداخت شده است.
آلاله افزود: مجموع خسارت وارده به کشاورزان خوزستانی که محصول خود را در سال زراعی گذشته بیمه کردند یک هزار و ۶۰۰میلیارد ریال است که به دنبال پرداخت باقی مانده غرامت به کشاورزان هستیم.
وی خسارات وارده به بخش باغبانی(نخیلات) خوزستان را در سال زراعی گذشته ۳۰۰میلیارد ریال بیان کرد و افزود: پس از ورود خسارات به سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، پرداخت غرامت به باغداران استان شروع خواهد شد.
تابستان امسال بخشی از نخیلات خوزستان به دلیل تنش آبی و خشکسالی دچار خسارت شدند.
در خوزستان ۴۲هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات بارور وجود دارد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار