جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 29 March , 2024

  • یکشنبه / 9 ژانویه 2022 / 17:24
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 19107
  • خبرنگار : 104

ادارات شهرستان‌های اهواز و کارون فردا دوشنبه با دو ساعت تا خیر آغاز فعالیت می‌کنند

اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ادارات شهرستان‌های اهواز و کارون به علت شرایط اضطرار آلودگی هوا فردا دوشنبه ۲۰ دیماه با دو ساعت تا خیر (ساعت ۹:۳۰) فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

در اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اداره‌کل محیط زیست خوزستان آمده است: نظر به پیش بینی های به عمل آمده از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم شرایط پایداری هوا در برخی از شهرهای استان خوزستان و تایید مرکز بهداشت استان، جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۰ با حضور کلیه اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان تشکیل شد و پس از ارائه گزارش های کارشناسی و تبادل نظر، موارد زیر برای اعمال در دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسید:

🔻۱-مقرر شد فعالیت آموزش حضوری در مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک ها در کلیه واحدهای ِآموزشی دولتی و غیردولتی، مدارس استثنایی، مهدکودک ها و آموزشگاه های زبان علمی آزاد در روز دوشنبه بیستم دی ماه ۱۴۰۰ در شهرهای اهواز و کارون تعطیل و به صورت غیر حضوری و برخط انجام شود.لازم به ذکر است امتحانات از قبل تعیین شده به قوت خود باقی است.

🔻۲-فعالیت کلیه ادارات شهرستان های اهواز و کارون در روز دوشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۷:۳۰ به :۳۰۹ تغییر و با ۲ ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

🔻۳- سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان مکلف گردید در خصوص ممنوعیت هر گونه فعالیت واحدهای آجر پزی ،آسفالت،صنایع فولادسازی، شرکت کربن و…پیرامون شهر اهواز تا زمان وقوع شرایط اضطرار آلودگی هوا اطلاع رسانی نماید.

🔻۴-اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان موظف گردید نسبت به پایش واحدهای صنعتی و خدماتی و منابع متفرقه آلاینده هوا در شهرستان های اهواز و کارون تا زمان رفع شرایط اضطرار آلودگی هوا اقدام نماید.

🔻۵-مقرر گردید شهرداری اهواز و کارون نسبت به توقف فعالیت های عمرانی همراه با آلودگی هوا نظیر خاکبرداری و خاکریزی در مناطق شهری اقدام نمایند و از طریق پایش مداوم ویژه از سوزاندن زباله، شاخ و برگ درختان و ضایعات و لاستیک های فرسوده جلوگیری نمایند.

🔻۶-شرکت های توسعه نیشکر پیرامون شهرستان اهواز و کارون مکلف شدند از سوزاندن مزارع خود داری نمایند.

🔻۷-مقرر گردید پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی و انواع وسایل نقلیه دودزا ، در سطح شهرستان های اهواز و کارون ممانعت بعمل آورد.

🔻۸-مقرر گردید معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور توصیه¬های خودمراقبتی برای گروه¬های حساس و عموم مردم در مواجهه با آلودگی هوا را از طریق صدا و سیمای مرکز خوزستان،خبرگزاری های استانی و روابط عمومی استانداری اطلاع رسانی نماید.

🔻۹-مقرر گردید نیروگاه رامین در شرایط اضطرار آلودگی هوا از سوخت گاز استفاده نماید.

🔻۱۰-مقرر گردید واحدهای بهره برداری نفت و گاز کارون و مارون در محدوده شهرستان اهواز و کارون نسبت به کنترل و جلوگیری از تشدید آلودگی اقدام نمایند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار