پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 25 April , 2024

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان:برخی کودکان دچار مشکلات گفتاری شده‌اند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برخی از کودکان و دانش آموزان امروزه به دلیل دور بودن از فضای بازی و گفت و گو، دچار مشکلات گفتاری شده‌اند که باید به مراکز گفتار درمانی معرفی شوند.

مسعود حمیدی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد سنجش سلامت نوآموزان دوره پیش دبستانی و اول ابتدایی در محل اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از راه‌های شناسایی دانش آموزانی که با مشکلات گفتاری روبه‌رو هستند سنجش سلامت است، که باید پس از شناسایی به مراکز گفتار درمانی معرفی شوند تا در آینده دچار مشکلات جدی نشوند.

وی گفت: افرادی که در مراکز سنجش سلامت کار سنجش را انجام می دهند حتما باید در دوره‌های آموزشی شرکت کنند و این افراد باید بدانند که خانواده‌ای که فرزند خود را به مراکز سنجش سلامت معرفی می کند شاید باور نداشته باشد فرزندش مشکلی دارد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: والدین باید حتما آگاه‌سازی شوند به همین منظور نیاز به استقرار مجموعه روانشناسی در پایگاه‌های سنجش سلامت هستیم تا با احترام خانواده‌ها را آگاه کنیم.
وی با اظهار تاسف از نبود فضاهایی برای پرورش دانش آموزانی با ضریب هوشی بالا گفت: خیلی از کودکان در طرح سنجش سلامت مشخص می‌شود که ضریب هوشی بالایی دارند اما برنامه‌ای برای پرورش آنها وجود ندارد که جای تاسف است. این کودکان در مدرسه ممکن است مورد توجه قرار نگیرند.

حمیدی نژاد همچنین بیان کرد: بازرسی این اداره کل باید به هر مدرسه‌ای که از نظر امکانات مشکل داشته باشد ورود کند تا تجهیزات مورد نیاز آن، به ویژه وسایل سرمایشی فراهم شود.
پیش بینی شده که امسال ۱۳۰ هزار نوآموز خوزستانی دوره پیش دبستانی و ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گیرند که برای این اقدام ۶۴ پایگاه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار