پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 25 April , 2024

  • سه‌شنبه / 14 ژوئن 2022 / 14:13
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 20264
  • خبرنگار : 104

ماندگاری اثرات رقیق گرد و غبار در خوزستان ماندگاری اثرات رقیق گرد و غبار در خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اثرات گرد و غبار که از عصر دیروز دوشنبه برخی نقاط خوزستان را فرا گرفته به صورت رقیق در طول روز جاری ماندگار است.

به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، گرد و غبار انتقال یافته به خوزستان در حال فرونشینی است و گرد و غبار باقی مانده در هوا طی امروز موجب کاهش نسبی کیفیت هوا خواهد شد.

وی افزود: در چند روز آینده در برخی ساعات به ویژه بعدازظهرها وزش باد متوسط تا شدید در خوزستان مورد انتظار است.

وی گفت: همچنین از روز جمعه آینده دمای ۴۹ درجه و بالاتر در خوزستان پیش بینی می‌شود که انتظار داریم از اوایل هفته آینده به موج گرما تبدیل شود.

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۴۶.۹ و ایذه با ۱۸.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۴۶.۴ و حداقل۲۷.۹ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس این گزارش، توده گرد و غبار با منشاء کشور عراق از عصر دوشنبه وارد خوزستان شد و از صبح امروز رو به کاهش گذاشته است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار در ۱۳ شهرستان در روز سه شنبه، بیشترین غلظت گرد و غبار را در ساعت هفت صبح در شادگان با هشت برابر حد مجاز اعلام کرد.

در ساعت ۲۴ دوشنبه بیشترین میزان غلظت گرد و غبار در دزفول با یک هزار و ۳۵۰ و اندیمشک با یک هزار و هشت میکروگرم برمترمکعب و در ساعت ۶ صبح امروز سه شنبه، در شادگان با یک هزار و ۲۳۱، آبادان یک هزار و ۴۰ و اهواز یک هزار و ۳۵ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

کارگروه شرایط اضطراری الودگی هوای خوزستان ساعت آغاز به کار همه ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۱۵ شهرستان شامل اهواز، آبادان، خرمشهر، شوشتر، دزفول، بندرماهشهر، گتوند، اندیمشک، حمیدیه، باوی، کارون، دشت آزادگان، شوش، هویزه و شادگان در روز سه شنبه را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه‌ جداگانه نسبت به ورود گرد و غبار عراقی به خوزستان از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرده بود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار