جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 29 March , 2024

  • دوشنبه / 20 ژوئن 2022 / 11:35
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 20369
  • خبرنگار : 104

طرح های نیمه تمام محله ای شهرداری اهواز تا پایان شهریور ماه امسال تکمیل می شود

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: طرح های عمرانی محلی و منطقه ای نیمه تمام شهرداری اهواز تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام می رسند و بعد از آن کلنگ زنی پروژه های جدید در اهواز آغاز می شود.

سیاوش محمودی شامگاه یکشنبه در نشست خبری در سالن جلسات شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: پروژه های نیمه تمام زیادی در اهواز وجود دارد که با تصمیم شهردار اهواز مقرر شد از ابتدای امسال هر هفته چند پروژه نیمه تمام تکمیل و افتتاح شود.

وی گفت: اجرای این برنامه نه تنها در اتمام پروژه های نیمه تمام اهواز کمک می کند،بلکه باعث می شود تا مدیران شهرداری اهواز هر هفته در چند محله و منطقه اهواز حضور یابند و از نزدیک با مسائل و مشکلات محلات آشنا شوند .

محمودی اظهار داشت: شورای ششم در بدو آغاز کار با چالش ها و مسائل مختلفی مواجه بود و موارد مختلفی را آسیب شناسی کرد، یکی از چالش های اساسی مربوط به نیروی انسانی بود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز بیان کرد: برای افق ۱۴۰۵ این اصل را در نظر گرفته ایم تا با همراهی و هم افزایی مجموعه شهرداری و شورا برای پنج ساله سوم شهرداری یک نقشه راه ترسیم کنیم .
محمودی با اشاره به اینکه شهرداری ها باید بتوانند درآمد زایی کنند اظهار داشت: یکی از مسائل جدی و اساسی شهرداری موضوع درآمد زایی است تا آنچه که حق شهر است در بخش های مختلف را مطالبه کند تا در شهر هزینه شود،ایجاد ظرفیت های جدید و موضوع سرمایه گذاری جدید در شهرداری و مسئله شفافیت در امور شهرداری و مقابله با فساد در بخش های مختلف از دیگر برنامه های شورای شهر اهواز می باشد.
وی در ادامه با اشاره بهطرح جمع آوری آب های سطحی در اهواز اظهار داشت: در بحث آب های سطحی تلاش کردیم امسال مردم رنج کمتری را در این بخش متحمل شوند، با همکاری شهرداری و شرکت آبفای استان پروژه جمع آوری آب های سطحی در اهواز در دست انجام است.

محمودی با گله مندی از رویه اشتباه کارگران برای دریافت مطالبات خود اظهار داشت: متاسفانه کارگران برای بیان مطالبات خود دست به اعتصاب می زنند و با جمع آوری نکردن زباله در سطح شهر باعث بر هم زدن آرامش مردم می شوند .

وی افزود: طبق قانون کار کارگران پسماند باید روزی هفت ساعت و ۳۳ دقیقه کار کنند این در حالی است که چهار ساعت بیشتر خدمات نمی دهند و درخواست در یافت تمام حقوق و مزایا را دارند.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: با توافقی که بین پیمانکاران و کارگران پسماند انجام گرفته حقوق کارگران به موقع پرداخت می شود و در مقابل باید طبق قانون کار و مدت زمان مشخص در سطح شهر فعالیت داشته باشند و خدمات رسانی کنند.

محمودی در ادامه افزود: شهرداری اهواز از سال ۸۳ بدهی به بانک ملی دارد که با پیگیری های انجام شده و تسویه این بدهی امکان دریافت وام و تسهیلات به شهرداری اهواز داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمان بازگشایی پل فولاد اهواز مشخص نیست ادامه داد: با توجه به سرقت هایی که از این پل انجام گرفته و شرایط حساس و خطرناکی که دارد تا زمان ایمن سازی کامل ، پل مسدود است و فعلا نمی توان زمان مشخصی برای بازگشایی آن اعلام کرد.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در ادامه گفت: شهرداری اهواز چند سال است که از دریافت وام‌ و اوراق خزانه محروم است، درآمد شهرداری اهواز با مجموعه فعالیت هایی که برعهده دار سازگار نیست.
حجت اله زارع زاده در ادامه با اشاره به انباشت زباله در منطقه سه اهواز افزود: اختلاف نظرهای زیادی در خصوص پرداخت حقوق و دستمزد به کارگران شهرداری وجود داشت و کارگران منطقه سه اهواز با اعتصاب زباله های این منطقه را جمع آوری نکردند.

وی گفت: این مشکل برطرف شده است و حقوق کارگران به حساب پیمانکار واریز گردید.

زارع زاده با اشاره به موضوع قطار شهری اهواز بیان کرد: پرونده پروژه قطار شهری اهواز در دادگستری در دست رسیدگی است و تا اعلام نتیجه نهایی هیچ پرداخت اعتباری برای پیشبرد این طرح انجام نمی گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه جمع آوری سگ های بدون صاحب در اهواز از چهار ماه پیش آغاز شده است افزود: در این مدت سه هزار قلاده سگ در اهواز جمع آوری شده، روند کند است اما همچنان ادامه دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه بیان کرد: شهرداری اهواز ۷۷ هزار میلیارد ریال از دستگاه ها و شرکت ها و صنایع و اصناف طلبکار است.
علی مدد هاشم پور اظهار داشت: متاسفانه شهرداری اهواز چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهی بانکی دارد و به همین دلیل امکان دریافت وام را ندارد.

وی گفت: میزان مطالبات شهرداری های استان از مناطق نفت خیر جنوب معادل ۳۰۰ هزار میلیارد ریال است که اگر این مبلغ پرداخت شود در توسعه و شکوفایی شهرها و شهرداری های استان بسیار اثر گذار است.

هاشم پور با بیان اینکه برای پرداخت حقوق کارگران و پرسنل چک صادر می شود و بانک باید در نهایت تایید کند اظهار داشت: این کار برای شفاف سازی پرداخت حقوق در شهرداری اهواز است و طبق برآورد انجام شده یک کارگر شهرداری امسال باید ماهانه معادل ۹۰ میلیون ریال حقوق دریافت کند.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه طرح زیباسازی رودخانه کارون در دست انجام است گفت: رودخانه کارون در اهواز زیر نظر سازمان آب وبرق است که در بسیاری موارد با ساخت پارک در ساحل رودخانه مخالفت می کند ،یک پارک‌کودک در کنار رودخانه در اطراف پل پنجم ایجاد شد که شبانه از سوی این سازمان جمع آوری گردید این در حالی است که جلوی بسیاری از ساخت و سازهای غیر مجاز در رودخانه گرفته نمی شود.
حمید دغاغله ادامه داد: ۲ هزار پروژه کوچک و نیمه کوچک در اهواز وجود دارد که برای تکمیل آن نیاز به اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیار ریال است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار