جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 19 April , 2024

  • شنبه / 6 آگوست 2022 / 10:25
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 20759
  • خبرنگار : 104

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دزفول: طرح تعریض جاده دزفول – شوشتر با تسهیلات بانک رفاه تکمیل می‌شود

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان دزفول گفت: جاده دزفول به شوشتر که از جاده های بحرانی منطقه محسوب می‌شود با تسهیلات بانک رفاه چهار بانده می‌شود.

ابوذر موحد روز شنبه افزود: قرارداد تسهیلات ماده ۵۶ بانک رفاه خوزستان و اداره کل راه و شهرسازی به منظور چهار بانده کردن مسیر ارتباطی دزفول به شوشتر به امضای طرفین رسیده است.
وی با بیان اینکه مبلغ این قرارداد از طریق ماده ۵۶ تامین شده و ۲۳ کیلومتر جاده دزفول به شوشتر تعریض می‌شود، اظهارداشت: تاکنون ۷۸۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح جذب شده که قرار است ۲۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز با تسهیلات بانک رفاه تامین و اعتبار آن به یکهزار میلیارد ریال برسد ولی این میزان کل مبلغ اجرای طرح نیست.

رئیس اداره راه و شهرسازی دزفول گفت: طرح چهارخطه دزفول – شوشتر – ملاثانی سال‌های زیادی است به دلایلی از جمله وجود معارضان متوقف شده حال آنکه حریم این جاده به میزان ۲۲.۵ متر از وسط جاده است.
وی افزود: قطعه‌هایی از این جاده در سال‌های گذشته آزادسازی شده ولی مهمترین قطعه آن که تاکنون با ممانعت کشاورزان متوقف بود اخیرا به طول هشت کیلومتر از سمت صالح شهر به دزفول با دستور دادستان، همکاری یگان ویژه و معاونت عمرانی فرمانداری دزفول با استفاده از ماشین آلات شهرداری از کیلومتر ۱۸ تا ۲۳ آزاد شد.
طرح جاده دزفول به شوشتر از اردیبهشت ۹۹ با اعتبار اولیه ۸۶۶ میلیارد ریال آغاز شده و مدت اجرای آن ۳۶ ماه است.
این طرح در محدوده شهرستان دزفول به چهار قسمت تقسیم شده که حدود ۲۳ کیلومتر است، کیلومتر یک تا پنج این طرح شامل پل هوایی سه راهی حمزه تا سیاه منصور به طور کامل آسفالت شده است.
مسیر ارتباطی دزفول به شوشتر در بین شهروندان به جاده مرگ معروف است و سالیانه افراد زیادی جان خود را بر اثر تصادف در این جاده از دست می‌دهند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار