شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 20 April , 2024

پیامدهای کم‌کاری در حوزه فرهنگ و کتاب

از منظر یک شاعر و منتقد ادبی: کم‌کاری در حوزه فرهنگ و سختی چاپ و نشر کتاب باعث دوری صاحبان اندیشه و قلم از مقوله ادبیات شده است.

احمد امیری با اشاره به مهمترین چالش پیش روی نویسندگان و شاعران امروزی اظهار کرد: در حال حاضر مسایل متعددی از جمله توجه صرف به پول و ثروت، اولویت قرار دادن نزدیکان، سلیقه‌ای رفتار کردن، سختی ارایه آثار و… باعث ناامیدی نویسندگان و عدم چاپ کتاب باکیفیت شده است.

این شاعر همچنین معتقد است: چاپ و نشر کتاب از افراد شاعر و نویسنده نمی‌سازد زیرا شاعر و نویسنده را مردم و مخاطب می‌سازند.

امیری خاطرنشان کرد: آثار بی‌ویژگی و ارزش ادبی خاصی که منتشر می‌شوند با غفلت از اینکه صرف انتشار کتاب فضیلت نیست همواره با عدم استقبال مخاطبان مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگ چاپ و نشر آثار مکتوب فرهنگی و علمی قوی بسیار ضروری است تصریح کرد: ک‌م کاری در حوزه فرهنگ جبران‌ناپذیر است و در درازمدت بر نسل‌های آینده تاثیر منفی و مخرب فرهنگی خواهد گذاشت.

این منتقد ادبی ابراز امیدواری کرد: وزارت فرهنگ با حمایت از هنرمندان مستعد در زمینه نویسندگی و تشویق آنها انگیزه نوشتن را به آنها بازگرداند و باعث دوری بیشتر صاحبان قلم از ادبیات نشود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار