چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Wednesday, 24 April , 2024

  • یکشنبه / 4 سپتامبر 2022 / 13:42
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21371
  • خبرنگار : 104

در ۵ ماه نخست امسال و با همت شوراهای حل اختلاف؛ ۴۱ نفر در خوزستان از قصاص نفس رهایی یافتند

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۴۱ نفر از محکومان به قصاص در خوزستان، با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین با همت بلند اولیای دم در ۵ ماه نخست امسال، رهایی یافتند.

به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی بیان کرد: از این تعداد، ۱۶ نفر در پویش “به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم” ، از مجازات قصاص نجات یافتند. همچنین از ۵۶۹ زندانی آزاد شده از ابتدای امسال تاکنون، ۲۵۱ نفر از آنان با این پویش از زندان رها و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند که این امر نشان می‌دهد استان خوزستان در این پویش جایگاه خوبی در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در این مدت از ۹۶ هزار و ۴۸۷ فقره پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف خوزستان، ۲۲ هزار و ۸۷ پرونده با تلاش و همت اعضای این شورا، منتهی به صلح و سازش شده است که از این تعداد، ۹ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده در پویش “به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم”، مختومه شده است.
دهقانی ادامه داد: اعضای شوراهای حل اختلاف، ستاد صبر و همیاران صلح خوزستان در این مدت در راستای پیشگیری از وقوع جرم و در اقدامی ارزشمند ۳۳ پرونده نزاع دسته جمعی و ۱۱ پرونده اختلاف مالی کلان را با صلح و سازش مختومه کردند.
وی گفت: اقدامات شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر خوزستان با هدایت همکاران و مدیران قضایی مشهود و قابل تقدیر است و جا دارد از تمامی این عزیزان بابت فعالیت، زحمات و مجاهدت‌ آنان در زمینه اصلاح ذات البین و نیز مردم ولایی خوزستان که در همه امور به ویژه در زمینه حل اختلافات، رفع خصومت و ایجاد اصلاح ذات البین، صلح و ایجاد آرامش، پیشگام هستند و همچنین از اولیای دم و شکات خصوصی که با بزرگواری خود موجب شدند این سنت حسنه در استان تحقق و نهادینه گردد، تقدیر و تشکر شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار