جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

Friday, 19 April , 2024

  • یکشنبه / 4 سپتامبر 2022 / 13:02
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21362
  • خبرنگار : 104

نماینده بهبهان: نگرانی در بحث‌ زیست‌محیطی طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند وجود ندارد

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ نگرانی در خصوص بحث‌های زیست محیطی طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس وجود ندارد.

محمدطلا مظلومی، با اشاره به کلنگ زنی طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و بحث‌هایی که در خصوص مجوزهای زیست محیطی این طرح وجود دارد، اظهار کرد: طرح توسعه پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس یک طرح توسعه‌ای در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به منظور استفاده بهینه از زنجیره ارزش افزایش تولید است.

وی افزود: این طرح در محدوده سرزمینی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس، کلنگ زنی شده و اجرایی خواهد شد و از نظر مکان سنجی در محدوده جدیدی احداث نخواهد شد و از ظرفیت زمینی که قبلا پالایشگاه در آن احداث شده برای احداث این طرح توسعه‌ای استفاده خواهد شد.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای محدوده پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با توجه به مکان‌سنجی‌های انجام‌شده مجوزهای زیست محیطی به صورت کلی صادر شده است. این طرح توسعه نیازمند ارزیابی‌های زیست محیطی است که کارشناسان در حال پیگیری هستند و جای هیچ نگرانی در بحث‌های زیست محیطی نیست.

مظلومی عنوان کرد: برخی از افراد به صورت ناآگاهانه و یا به صورت مغرضانه صحبت‌هایی می‌کنند که طرح توسعه بیدبلند خلیج فارس دارای مشکلات زیست محیطی است اما باید گفت هیچ نگرانی در خصوص بحث‌های زیست محیطی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با احداث این طرح توسعه بیش از ۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که برای حل مشکل بیکاری جوانان بسیار حائز اهمیت است. امروز دغدغه همه خانواده‌ها مساله اشتغال است و با اجرای این طرح می‌توانیم شاهد ایجاد اشتغال بسیار خوبی برای جوانان باشیم.

۴ شهریورماه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت عملیات اجرایی طرح توسعه PDH پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس آغاز شد. ارزش فروش محصولات این طرح در طی یک سال ۶۵۰ میلیون دلار خواهد بود و سرمایه‌گذاری انجام شده در اجرای طرح توسعه PDH بیدبلند خلیج فارس ۹۵۰ میلیون دلار است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار