پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

Thursday, 28 March , 2024

  • سه‌شنبه / 20 سپتامبر 2022 / 11:11
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21383
  • خبرنگار : 104

معاون استاندار خوزستان: خوزستان می تواند پایتخت اقتصادی ایران باشد

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان با وجود منابع عظیم نفت، گاز، تأسیسات فولادی، اراضی کشاورزی و… می تواند پایتخت اقتصادی ایران باشد.

رضا فتوحی اظهار کرد: خوزستان ویژگی‌های منحصر به فرد و بی نظیری در حوزه اقتصادی دارد که در کمتر استانی از کشور این منابع پیدا می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان در حوزه نفت و گاز دارای رتبه اول کشور است، افزود: این استان دارای ظرفیت ایجاد پالایشگاه، پتروپالایشگاه و پتروشیمی‌های متعدد دیگری برای توسعه بیشتر و اشتغالزایی پایدار است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر یکی از ویژگی‌های خاص خوزستان است که دسترسی به آب‌های آزاد و بین‌المللی به عنوان یکی از بازوهای کشور یاد می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه خوزستان در تولید آهن و فولاد رتبه دوم کشور است، گفت: سرمایه گذاری در برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های فولادی در خوزستان علاوه بر توسعه اقتصادی کشور نیز زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم می‌کند.

وی عنوان کرد: در کنار مزارع وسیع کشت و صنعت‌های نیشکر و غیرنیشکری نیز وجود واحدهای تولید و کاغذسازی، نئوپان و فیبر فشرده، خوراک دام، الکل سازی و تولید سرکه و قارچ از باگاس نیشکر یکی دیگر ظرفیت‌های بزرگ خوزستان برای تبدیل شدن این استان به پایتخت اقتصادی کشور است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان با وجود رودخانه‌های پر آب کارون، دز، کرخه، زهره، جراحی و مارون به میزان یک سوم آب‌های شیرین کشور را در خود جای داده است.

فتوحی اضافه کرد: وجود رودخانه‌های پر آب در این استان، یک امتیاز بزرگ برای تحصیل برق، توسعه کشاورزی، شیلات، پرورش ماهی و جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود که می‌تواند در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: همجوار بودن خوزستان با کشورهای حوزه خلیج فارس و داشتن مرزهای آبی و زمینی نیز سبب جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه کشاورزی و صنعتی می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده خرما در کشور و با تولید ۱۲٠ هزار تُن در سال علاوه بر اینکه ارزآوری بسیاری برای کشور دارد در افزایش صادرات و ترغیب سرمایه گذاران خارجی مؤثر باشد.

فتوحی گفت: این استان با داشتن آثار تاریخی بسیار و با قدمت ۱٠ هزار سال قبل از میلاد مسیح (ع) در زمینه گردشگری ظرفیت‌های متعددی دارد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار