شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 20 April , 2024

  • چهارشنبه / 21 سپتامبر 2022 / 12:56
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 21405
  • خبرنگار : 104

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول پایتخت مقاومت ایران

رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پایتخت مقاومت ایران گفت: امید است مردم به ویژه جوانان با این برنامه‌ها با مقوله دفاع مقدس آشنا شوند.

سرهنگ بهزاد جولایی روز سه شنبه با اشاره به ۳۱ شهریور سالروز گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: ستادی به همین مناسبت تشکیل و جلساتی با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دولتی نظامی و مردمی برگزار شده است.

وی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان در سالن اجتماعات شهید سوداگر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در روز ۳۰ شهریور خبر داد و گفت: این مراسم همزمان با کل کشور به صورت مستقیم و بعد از پخش اینترنتی بیانات مقام معظم رهبری در ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

رییس مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در این مرکز را یادآور شد و اظهارداشت: عطرافشانی مزار شهدا توسط بنیاد شهید در روز پنجشنبه، ویژه برنامه‌ عملیات کمان ۹۹ توسط پایگاه چهارم شکاری دزفول و سخنرانی امیر ولدی فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول پیش از خطبه‌های نمازجمعه در حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دزفول هستند.

وی با بیان اینکه همایش ویژه پیشکسوتان خواهر دفاع مقدس ساعت ۱۶ در سالن شهید سوداگر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: سالن ورزشی شهید عصمت پورانوری روز جمعه بعد از نماز جمعه توسط مسئولان شهرستان افتتاح می.شود.

سرهنگ جولایی نواختن زنگ ایثار و مقاومت در روز شنبه در مدارس شهرستان دزفول با حضور مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده شهدا و برگزاری نشست های دانشجویی در رابطه با نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاع در پرتو ولایتمداری جوانان در ۱۱ دانشگاه شهرستان دزفول را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی دیدار با خانواده معزز ایثارگران در چهارمین روز هفته دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: دوشنبه در پنجمین روز هفته دفاع مقدس برنامه‌های آموزشی توسط دفاتر پدافند غیرعامل شهرداری، تیپ ۲۹۲ زرهی و پدافند هوایی برای عموم مردم برگزار می‌شود.

رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه مراسم پاسداشت از سربازان در یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی در سطح شهرستان برگزار می شود، گفت: روز ششم هفته دفاع مقدس برنامه های بصیرتی درخصوص نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و وحدت ملی توسط اداره تبلیغات اسلامی در سطح شهر و روستا اجرا می‌شوند.

وی برگزاری نشست بصیرتی با سخنرانی سرهنگ سخاوت در سالن جلسات اتاق اصناف و برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله جشنواره شعر مقاومت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و افزود: با توجه به نقش مهم اقشار مختلف جامعه در دوران دفاع مقدس گردهمایی بزرگ بسیجیان، عشایر و طوایف مختلف در روستای سید نور توسط ناحیه مقاومت بسیج برگزار می‌شود.

جولایی اظهارداشت: اختتامیه مسابقه کشوری کتابخوانی ساعت ۹ صبح توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی دزفول طی ۲ روز در محل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش اصناف در دوران دفاع مقدس با سخنرانی پیشکسوتان و بازاریان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع دزفول تبیین می شود، افزود: نکوداشت فرماندهان دوران دفاع مقدس در آخرین روز هفته دفاع مقدس توسط ناحیه مقاومت بسیج دزفول برگزار می‌شود.

رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بیان کرد: معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری نیز در هفته دفاع مقدس فعال هستند و فضاسازی محیط شهری را انجام می دهند ضمن اینکه رادیو دزفول همگام با صدا و سیمای خوزستان برنامه های خوبی طراحی و اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی نیز اقدام به فضاسازی و نصب بنر به مناسبت هفته دفاع مقدس می‌کنند، ادامه داد: میز خدمت نیز توسط فرماندار با حضور ادارات شهرستان دزفول در مصلای امام علی (ع) برپا می‌شود.

سرهنگ جولایی گفت: چند موکب در نقاط مختلف شهر دزفول در طول هفته دفاع مقدس با همکاری شهرداری، ناحیه مقاومت بسیج، برادران تیپ ۲۹۲ زرهی و فرماندهی پشتیبانی جنوب غرب ارتش برگزار می‌شود.

وی شعار امسال هفته دفاع مقدس را ما مقاوم هستیم دانست و افزود: امیدواریم در همه عرصه‌ها پیشرو باشیم و بتوانیم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) برسانیم.

رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول اظهارداشت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نگاه ویژه به مقوله جهاد تبیین اجرا می‌شوند و امیدواریم فضای گفتمانی برای تببین این موضوع شگل گیرد.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی مردم به ویژه جوانان با مقوله دفاع مقدس و درس گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس افزود: امید است جوانان در مسیر زندگی خود از سیره شهدا، جانبازان و ایثارگران درس بگیرند و از آنها استفاده کنند.

دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

اصابت ۱۷۶ موشک دوربرد، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیما در هشت سال جنگ هم نتوانست مقاومت و پایداری مردم دزفول درهم‌شکند.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار