سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

Tuesday, 19 March , 2024

اشتغال پایدار ۳۰۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی کشور

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از اشتغال پایدار ۳۰۰ هزار معلم در مدارس غیردولتی خبر داد.

احمد محمودزاده در دیدار با رئیس منطقه آزاد اروند که امروز (۳ آذرماه) برگزار شد، ضمن اشاره به همکاری‌های گسترده آموزش و پرورش و سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: تحقق دیپلماسی منطقه‌ای در مناطق آزاد کشور باید به عنوان یک اولویت در دستور کار متولیان این منطقه قرار گیرد و این مهم باید از طریق ایجاد و راه‌اندازی هنرستان‌های مهارت‌محور جهت ارائه دوره‌های مهارتی به داوطلبان از کشورهای منطقه دنبال شود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تحصیل ۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مناطق هفت‌گانه آزاد کشور خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی ظرفیت بالایی در حوزه آموزشی و تربیتی دارند و از این منظر، آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به حوزه ارتقای شاخص‌های کیفی این مدارس دارد و بر این اساس دولت مردمی برنامه‌های گسترده‌ای برای بهبود وضعیت این شاخص‌ها در دو حوزه تربیتی و آموزشی در مناطق آزاد هفت‌گانه دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در راستای توجه ویژه به ظرفیت‌های بالای مناطق آزاد کشور و ارتقای هم افزایی‌ها در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اداره‌کل مناطق آزاد را ایجاد کرده است تا بتوان شاهد رشد شاخص‌های کیفی مدارس مستقر در مناطق آزاد کشور بود.

محمودزاده با اشاره به ظرفیت بالای مدارس و مراکز غیردولتی در ایجاد اشتغال پایدار در کشور گفت: در مدارس غیردولتی کشور بالغ بر ۳۰۰ هزار جوان تحصیل کرده به صورت پایدار شاغل و مشغول ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش‌آموزان مدارس غیردولتی هستند که نشان از ظرفیت بالای این مدارس در حوزه اشتغال‌زایی است.

وی در پایان ضمن اشاره به آمادگی کامل مجموعه تعلیم و تربیت برای توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق هفت‌گانه آزاد کشور، گفت: بی‌شک توسعه کشور از مسیر آموزش و پرورش تحولی می‌گذرد و این امر باید با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی انسانی متخصص و در تراز انقلاب اسلامی دنبال شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار