سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

Tuesday, 19 March , 2024

افزایش ۱۹درصدی ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت:در هفت ماه امسال ۹ میلیون و ۹۵۳هزار و ۴۶۷تُن کالای غیرنفتی به ارزش چهار میلیارد و ۳۰۵میلیون و ۵۰۹ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شده که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال از نظرارزشی ۱۹درصد و از لحاظ وزنی ۱۰درصد رشد داشته است.

بهروز قره‌بیگی افزود:گمرک بندرامام خمینی با صادرات ۶میلیون و ۸۹۴هزار و ۴۱۹تُن به ارزش سه میلیارد و ۸۴۶میلیون و ۶۲۶هزار دلار بیشترین صادرات کالا را داشته و گمرک آبادان با ۴۳هزار و ۳۱۴تُن کالا به ارزش ۴۲میلیون و ۸۳۲هزار دلار کمترین صادرات کالا به خارج از کشور را داشته است.

آهن آلات ، مصنوعات پلاستیکی و کشاورزی، کاه حبوبات ، پتروشیمی ، مواد غذایی و لبنی ، کالاهای خانگی و مصرفی ، کلینکر ، میوه و تره بار و بنزن مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بوده‌اند.

 

افزایش یک درصدی واردات کالا از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: در هفت ماه امسال ۱۰ میلیون و ۲۲۰هزار و ۸۵۶تُن کالا به ارزش ۶میلیارد و ۶۵ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است که در هم سنجی با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۵درصد و از لحاظ ارزشی یک درصد افزایش داشته است.

وی گفت: گمرک بندر امام خمینی با واردات ۱۰ میلیون و ۱۳۰هزار و ۸۳۲تُن به ارزش پنج میلیارد و ۶۵۶میلیون و ۴۹۷هزار دلار بیشترین حجم واردات کالا و گمرک اهواز با ۹۱۱ تُن به ارزش ۲۶میلیون و ۸۶۳هزار دلار کمترین واردات کالا را داشته است.

قره‌بیگی افزود: کالاهای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی) کالاهای سرمایه‌ای و مواد اولیه صنعتی مهمترین کالاهای وارداتی از گمرکات خوزستان به کشور بوده است.

بیشترین حجم تجارت خارجی گمرکات خوزستان با کشورهای امارات متحده عربی ، چین ،عراق ، هندوستان ، برزیل ، ترکیه و روسیه بوده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار