تصادف درون شهری در دزفول ۱۶ درصد کاهش یافت
به گزارش خوزآنلاین،سرهنگ محمد تدین روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری ضمن ارائه آمار ترافیکی ۶ ماهه نخست امسال در حوزه درون شهری افزود: در حوزه شهری ۶۱ درصد در حوزه تصادف فوتی کاهش کشته داشتیم که این آمار به واسطه فعالیت های شهرداری از قبیل خط کشی خیابانها برای تسهیل در امور و مرور، رنگ آمیزی سرعتکاه ها و حضور و اجرای طرح های پلیس است.
وی با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست امسال، تصادف جرحی نسبت به پارسال چهار درصد افزایش داشته است، گفت: چند معبر بیشترین فراوانی تصادف را دارند که هر نقطه را با ذکر آمار حوادث شناسایی کرده ایم و باید در این خصوص نشستی برای ارائه راهکارها برگزار کنیم.
فرمانده پلیس راهور دزفول بر لزوم هوشمند سازی معابر و پایش تصویری تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هیچ پایش تصویری در معابر درون شهری و برون شهری دزفول انجام نمی شود که باید از ظرفیت شورای ترافیک و خیرین برای این امر استفاده شود.
سرهنگ تدین در خصوص آشفتگی ترافیکی هسته مرکزی شهر دزفول نیز گفت: ایستگاه های تاکسی باید در هسته مرکزی شهر بازنگری و نسبت به استقرار پارکبان در این نقاط اقدام شود.
وی افزود: ۴۰۰ متر از حاشیه خیابان طالقانی به ایستگاه تاکسی اختصاص یافته که باید اصلاح شود.
وی با اشاره به وجود برخی اماکن و مشاغل ترافیک زا در مرکز شهر مانند درمانگاه نشاط گفت: این درمانگاه ها ۵۰ درصد توان ما را به خود اختصاص داده اند و مجتمع گلباران هر روز عصر چند نیروی پلیس نیازدارد که باید نشستی به منظور حل مشکلات ترافیکی آنها با حضور مالکان برگزار شود.
فرمانده پلیس راهور شهرستان دزفول اضافه کرد: در نشست با آموزش و پرورش مشخص شد یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و تاکسی ویژه حمل و نقل دانش آموزان در دزفول فعال است که با وجود این خودروها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه کمبود داریم.
وی بیان داشت: قانون این اجازه را می دهد که با آموزش تعدادی از نیروهای آموزش و پرورش از آنها به عنوان پلیس مدارس استفاده کرد تا به کمک پلیس بیایند، بی توجهی به ایست و فرمان پلیس مدرسه ردیف جریمه دارد.
سرهنگ تدین در خصوص تردد کامیون ها در سطح شهر نیز گفت: در ساعت پیک مدارس، کامیون ها حق تردد در سطح شهر را ندارند و با مشاهده آنها اعمال قانون خواهیم کرد ولی تردد خارج از ساعات پیک مدارس مانعی ندارد.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: برخی خیابانها و معابر دزفول حادثه خیز هستند که باید نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده افزود: باید یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر دزفول را بر اساس اولویت بندی و مابقی را در سالهای آینده خط کشی کنیم چرا که اکثر حوادث رانندگی در ساعات شب اتفاق می افتند.
برچسبها: