پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

Thursday, 24 October , 2024

برای مقاومت در مقابل فشارهای دشمن، شجاعت حضرت عباس (ع) را داشته باشیم

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز در مقابل دشمنان خونین اسلام قرار گرفته‌ایم؛ اگر در مقابل فشارهای دشمن، شجاعت حضرت ابوالفضل (ع) را داشته باشیم می‌توانیم در مقابل این فشارها مقاومت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) یکی از علمای زمان خود بود و با تشکیل کلاس‌های علمی، بسیاری از مردم از محضر ایشان بهره‌مند می‌شدند. یکی از ویژگی‌های حضرت ابوالفضل (ع) بصیرت ایشان بود که در جاهای مختلف این بصیرت نمود پیدا می‌کرد.

وی افزود: در شرایطی که همه در مقابل امام حسین (ع) قرار گرفته بودند، حضرت ابوالفضل (ع) فرصت حیات و دوری از مرگ را نپذیرفت و شهادت در رکاب ابا عبدالله الحسین (ع) را پیش گرفت که این موضوع نمونه‌ای از بصیرت ایشان است.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شجاعت حضرت ابوالفضل (ع) یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان بود. روز عاشورا سپاه عمر بن سعد واهمه شدیدی از حضور حضرت ابوالفضل (ع) در صحنه نبرد داشت. بنابراین شهادت ایشان از طریق جنگ نابرابر امکان‌پذیر شد و حضرت ابوالفضل (ع) را خارج از نبرد به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: امروز در مقابل دشمنان خونین اسلام قرار گرفته‌ایم. اگر در مقابل فشارهای دشمن، شجاعت حضرت ابوالفضل (ع) را داشته باشیم می‌توانیم در مقابل این فشارها مقاومت کنیم و با ایثار جان و مال خود مانند ایثار حضرت ابوالفضل (ع) در خط اسلام ناب محمدی قرار بگیریم.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون در شرایط منحوس کرونا قرار داریم اما باید اعمال معنوی ماه شعبان که در مفاتیح الجنان توضیح داده شده به ویژه مناجات شعبانیه که یکی از دعاهای معتبری است که از امام سجاد (ع) به ما رسیده است، خوانده شود تا ارتباط خوبی با خدا ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نبود امکان برگزاری جشن‌های اعیاد شعبان به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: در این شرایط که مردم امکان حضور در تجمعات و برگزاری جشن‌ها را ندارند می‌توانند با چراغانی سردر منازل خود یا نصب پرچم و انجام چنین کارهایی، بگویند که این روزها را فراموش نکرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار