شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 27 April , 2024

ترمیم و بهسازی پل معلق دک‌دکو مسجدسلیمان

پل معلق خاطره‌انگیز و نفررو موسوم به «دَک‌دَکو» که دو منطقه پرجمعیت نفتون و پشت‌برج در شهرستان مسجدسلیمان را به هم متصل می‌کند به همت شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان ترمیم و بهسازی شد.

مسئول موزه نفت مسجدسلیمان گفت: این اقدام به‌دنبال بریدگی کابل‌های نگهدارنده پل در اثر خوردگی شدید و خطر بروز حادثه برای رهگذران، به درخواست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و اهالی منطقه با اعتباری معادل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شد.

فرید کاوش افزود: طی عملیات مرمت این پل قدیمی و خاطره‌انگیز که با هماهنگی اداره میراث فرهنگی و نظارت اداره خدمات مهندسی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان انجام شد، سیم‌های بوکسل فرسوده سایز ۲۶ با سیم‌های جدید سایز ۲۹ تعویض، نرده‌های جانبی نصب و تکمیل، قلاب‌های آویز محکم نصب و ورق کف پل ترمیم شد.

بر اساس این گزارش، پل کابلی «دک‌دکو» اوایل دهه ۲۰ خورشیدی از سوی شرکت نفت ایران و انگلیس برای ارتباط دو منطقه کارگرنشین و پرجمعیت نفتون و پشت‌برج احداث شد و با گذشت سال‌های طولانی همچنان مورد استفاده شهروندان قرار دارد. به‌دلیل کابلی و معلق بودن، در میانه پل در حین عبور، پل دچار تکان‌هایی می‌شد که در گویش محلی به این تکان و لرزش، دَک‌زدن گفته و بر همین اساس این پل را دَک‌دَکو (لرزان) می‌گویند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار