شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 27 April , 2024

سمپاشی رایگان جایگاه‌های نگهداری دام روستایی در رامشیر

بیش از ۴۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام روستایی در رامشیر به صورت رایگان سمپاشی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: به منظور مبارزه و پیشگیری از انگل‌های خارجی دام بیش از ۴۰ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در در مناطق روستایی شهرستان رامشیر مورد سم پاشی قرار گرفت.

میلاد عامری افزود: در همین راستا بالغ بر ۱۸ هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز نیز بر علیه انگل‌های خارجی مورد سمپاشی قرار گرفت.
وی ادامه داد:  در این طرح بیش از ۴۸ لیتر سم فوکسین برای مبارزه و پیشگیری از انگل‌های خارجی تخصیص داده شده که با اولویت واحد‌های پرورش دام روستایی، مناطق دارای آلودگی کنه‌ای زیاد و واحد‌های دارای تردد بالای دام با توان بخش دولتی دامپزشکی شهرستان رامشیر بصورت کاملا رایگان انجام پذیرفت.

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر  با اشاره به این موضوع که طرح سمپاشی بدن دام و جایگاه نگهداری دام با سم رایگان در راستای جلوگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مبارزه با حشرات موزی اجرایی گردید، گفت: انگل‌های خارجی، علاوه بر تضعیف دام به دلیل خونخواری، ناقل برخی از بیماری‌های ویروسی و تک یاخته‌ای از جمله بیماری‌های مهم و خطرناک لمپی اسکین، تیلریوز و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند که سمپاشی دام و اماکن دامی از اصلی‌ترین روش‌های کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها می‌باشد

عامری  بیان کرد: مکان‌های تاریک، نمناک و فاقد تهویه مناسب، سقف‌های چوبی و درز دیوار‌های فاقد پوشش سیمان از بهترین مکان‌ها برای تخم ریزی حشرات موزی است که اصلاح و بهسازی جایگاه دام از اصلی‌ترین عوامل مهارحشرات موزی و آلودگی انگل‌های خارجی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامشیر همچنین از شهروندان خواست از مصرف گوشت، آلایش خوراکی و فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه‌های دام و طیور مجاز ذبح می‌شوند و یا فاقد مهر نظارت و بازرسی دامپزشکی است، جدا خودداری نمایند.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار