شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 27 April , 2024

  • سه‌شنبه / 24 اکتبر 2023 / 11:44
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22789
  • خبرنگار : 104

نیاز ویژه به گروه خونی O منفی در خوزستان

مدیرکل انتقال خون خوزستان: باتوجه به کمبود گروه خونی به ویژه O منفی در استان، خواستار مراجعه مردم برای اهدای خون هستیم.

دکتر علی فیضی درخصوص وضعیت ذخایر خونی در خوزستان گفت: باتوجه به اینکه در فصل پاییز شاهد بروز عفونت‌های تنفسی، ویروسی و سرماخوردگی هستیم و فرد بیمار پس از ۱۰ تا ۱۲ روز از بهبودی می‌تواند نسبت به اهدای خون اقدام کند، در این فصل میزان مراجعه برای اهدای خون کمتر می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حال مدیریت شرایط هستیم و مشکل زیادی وجود ندارد، افزود: درحال حاضر به خون به ویژه گروه خونی O منفی نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون مراجعه کنند.

دکتر فیضی به تامین خون برای بیماران خاص و بیمارستان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مشکلی در تامین خون بیماران تالاسمی ایجاد نشده است و تا جایی که خون داشته باشیم نیاز بیمارستان‌ها را نیز تامین می‌کنیم، اما باید توزیع متناسب با نیاز باشد، بنابراین اگر یک بیمارستان به ۱۰ واحد خونی نیاز داشته باشد، ۸ واحد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در مقابل، نیاز خونی بیماران اورژانسی تامین می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان می‌گوید: با توجه به اینکه خوزستان استان بزرگی است و معین تامین خون استان‌های دیگر محسوب می‌شود و تعداد زیادی بیمار تالاسمی و در مواردی توریست درمانی نیز داریم، نیاز به خون در استان زیاد است. به صورت میانگین روزانه بین ۴۷۰ تا ۵۰۰ واحد خون در خوزستان مصرف می‌شود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار