شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 27 April , 2024

  • سه‌شنبه / 24 اکتبر 2023 / 12:15
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 22804
  • خبرنگار : 104

پارکینگ طبقاتی طالقانی اهواز مقاوم‌سازی می‌شود/ بهره‌برداری از پروژه تا پایان سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به انجام مقاوم‌سازی پارکینگ طبقاتی طالقانی، گفت: این پروژه تا پایان سال قابل بهره‌برداری خواهد بود.

پرویز حسینی ، اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی طالقانی ۱۰ سال متوقف شده بود و بعد از این سال‌ها آیین‌نامه‌ها و روش‌های اجرا تغییر کرده‌اند، سازه این پارکینگ نیاز به مقاوم‌سازی داشت که این کار طبق نظارت دستگاه‌های نظارتی در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه در هشت طبقه پارکینگ و دو طبقه تجاری در حال اجرا است و ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی گفت: به دلیل به روزرسانی محاسبات و همچنین رعایت آیین‌نامه‌های ایمنی عملیات تعمیرات سازه، بازبینی و شروع مجدد فعالیت و عملیات مقاوم‌سازی همزمان در حال انجام است زیرا سازه این پروژه بر اساس آیین‌نامه‌های سال ۸۸ طراحی شده بود و این سازه باید مطابق آیین‌نامه‌های جدید بازطراحی شود.

وی بیان کرد: در بازبینی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مقداری مقاوم‌سازی روی قطعات فلزی و اسکلت نیاز است. از سوی دیگر تغییرکاربری‌های انجام‌شده روی سازه نیز باید بازبینی شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به انجام مراحل مقاوم‌سازی و بازسازی اسکلت، گفت: در صورت تایید کار مقاوم‌سازی و تاییدیه‌های مورد نیاز، این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار