شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Saturday, 27 April , 2024

رفع تصرف اراضی ملی در دشت آزادگان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان : ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظتی “ام الدبس” شهرستان دشت آزادگان از متصرفان خلع ید شد.

سرهنگ عزیز قلاوند بیان کرد: با دستور دادستان دشت آزادگان اراضی ملی تصرف شده در منطقه “ام الدبس” از توابع این شهرستان که جزء مناطق حفاظت شده چهارگانه استان است؛ رفع تصرف شد.

 

بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی خوزستان اراضی ملی در استان بیشتر برای استفاده کشاورزی تصرف می‌شوند.

وی گفت: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم حفاظت و صیانت از اموال عمومی مردم است به همین منظور شناسایی و برخورد قانونی با متصرفان اراضی ملی در استان در چارچوب همکاری مشترک بین اداره کل منابع طبیعی و دستگاه قضا ادامه دارد.

طبق گفته رییس دادگستری خوزستان، مساحت اراضی ملی استان خوزستان ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار است که تنها نیم درصد این اراضی به لحاظ عدم رعایت برخی ضوابط و مقررات توسط اداره کل منابع طبیعی استان حدنگاری شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان افزود: اجرای احکام پرونده‌های قضایی مربوط به صیانت از بیت المال با قاطعیت هرچه تمام اجرا می‌شود و در حراست از حقوق عمومی هیچ مماشاتی وجود ندارد.

بر اساس اعلام مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ۱۳۶ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در استان طی ۶ ماهه نخست سال جاری آزاد سازی شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار