چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳

Wednesday, 23 October , 2024

  • چهارشنبه / 15 آوریل 2020 / 18:36
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 4882
  • خبرنگار : 104

مشکل قطعی‌ آب آغاجاری تا عصر چهارشنبه برطرف می‌شود

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: آب شرب شهرستان آغاجاری در ۲ روز گذشته به دلایل مختلف با مشکل قطعی و افت فشار همراه بود اما تا عصر روز چهارشنبه این مشکل برطرف می شود.

مهرداد قنواتی بیان کرد: ۲ روز پیش به دلیل بروز مشکل در شبکه توزیع برق شهرستان آغاجاری عملیات توزیع آب شرب با اختلال همراه بود که با همکاری شبکه توزیع برق و فرمانداری این مساله برطرف شد.

وی ادامه داد: از سویی دیگر به دلیل جمع شدن رسوبات ناشی از بارندگی باران در هفته‌های گذشته در ایستگاه پمپاژ این شهرستان، شاهد بروز مشکل در شبکه توزیع آب بودیم که با اصلاح بستر این رسوبات برداشته شد.

قنواتی با اشاره به اینکه بارندگی هفته‌های گذشته به الکتروپمپ‌های این شرکت خسارت وارد کرد گفت: یکی از پمپهای آب شهر آغاجاری دچار سوختگی شده بود که تعمیر شد.

وی ادامه داد: از صبح امروز شبکه توزیع آب شرب شهرستان آغاجاری به حالت عادی بازگشته اما به دلیل توپوگرافی خاص شهر آغاجاری تا عصر امروز زمان نیاز است تا آب در همه نقاط شهر به صورت متداول توزیع شود.

افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب

قنواتی درخصوص افزایش مصرف آب شرب در خوزستان توضیح داد: همزمان شدن شیوع ویروس کرونا با گرم شدن هوا و نیز همزمانی با سال جدید، باعث افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در خوزستان شده است.

وی ادامه داد: تاسیسات آب استان خوزستان تا ۱۵ درصد افزایش مصرف آب را جوابگو است اما این افزایش مصرف آب سبب افت فشار و قطعی آب در برخی نقاط شده است.

معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: هم اکنون شرکت آبفای خوزستان دارای ۲۲ تصفیه خانه، ۱۸۰ حلقه چاه و ۷۰۰ هزار مخزن ذخیره است که همگی فعال هستند و مشکلی برای تامین و توزیع آب تا حد نیاز مصرف استان نداریم.

وی با عذرخواهی از مردم بابت افت فشار و قطعی آب در برخی زمان‌ها گفت: از مردم درخواست می کنیم مانند گذشته ما را در توزیع عادلانه آب یاری کنند.

در چند روز گذشته مردم شهرستان آغاجاری با مشکل افت فشار و قطعی آب روبه رو بودند که همین مساله باعث برخی انتقادات از سوی شهروندان شده بود. به گفته آنان در شرایط فعلی که به رعایت بیش از پیش بهداشت نیاز است،ایجاد مشکل در شبکه توزیع آب باعث بروز نگرانی می شود.

شهرستان آغاجاری در جنوب شرق خوزستان واقع است که حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار