چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Wednesday, 1 May , 2024

  • جمعه / 17 آوریل 2020 / 20:40
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 5013
  • خبرنگار : 2

زمین خواران منطقه زردشت اهواز تحت تعقیب قرار می گیرند

معاون دادستان اهواز اعلام کرد:زمین خوارانی که در روستای ابوالفضل منطقه زردشت اهواز اقدام به خرید و فروش زمین‌های بنیاد مستضعفان کرده اند به زودی تحت تعقیب قرار می گیرند. 

علی بیرانوند روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی افراد فرصت طلب از سال گذشته به صورت غیر قانونی اقدام به فروش زمین‌های بنیاد مستضعفان در روستای ابوالفضل منطقه زردشت اهواز کرده اند.
وی افزود: این افراد سودجو و فرصت طلب علاوه بر خرید و فروش زمین‌های یاد شده اقدام به ساخت و ساز  غیر قانونی در این منطقه کرده‌اند و معلوم نیست چه کسی به این افراد هم مجوز ساخت داده است.
به گفته بیرانوند با توجه به مالکیت رسمی و ثبتی بنیادمستضعفان در این اراضی پرونده‌ای در مجتمع قضایی امور جنایی و انقلاب  اهواز تشکیل شده و افرادی که مبادرت به خرید و فروش و ساخت و ساز غیر مجار نموده اند شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
وی گفت:تاکنون چند نفر هم  به این دادستانی احضار و بازداشت شدهاند و دیگر افراد نیز تحت تعقیب قرار دارند.
معاون دادستان اهواز اضافه کرد: با توجه به  این که این اراضی در حریم شهر اهواز واقع شده پیگیری جدی جهت کشف علت عدم جلوگیری از ساخت و ساز و عدم تخریب سازهها و ساختمان‌ها در این منطقه در حال انجام است.
وی گفت : در صورت اهمال یا تبانی هر شخصی  و یا اشخاصی وفق مقررات قانونی با آنها برخورد قاطع خواهد شد چرا که به اموال دولتی بنیاد مستضعفان تعرض  شده است.

بیرانوند افزود : با توجه به استعلامات انجام شده، روستای ابوالفضل در تقسیمات سیاسی و کشوری دارای کد مصوب نمی باشد و متصرفین زمین‌های این روستا جهت توجیه عمل غیر قانونی خود این اسم را انتخاب نموده‌اند.
معاون دادستان اهواز گفت: به همه  شهروندان هشدار جدی می دهیم هیچ گونه زمینی در این منطقه خریداری نکنند در غیر این‌صورت ضمن  داشتن مسئولیت جزایی و تعقیب کیفری، مال خود را هم از دست خواهند داد.
وی گفت: با رصدهای صورت گرفته برخی از افراد اصلی فروشنده از محل فروش این اراضی املاکی در تهران خریداری و سرمایه گذاری کرده اند که به زودی اموال آنان توقیف خواهد شد.
منطقه یاد شده در حومه کلانشهر اهواز واقع شده که با توجه به گسترش حاشیه نشینی در این کلانشهر عدم جلوگیری از ساخت و سازهای منطقه یاد شده مشکلات جدی برای اهواز در آینده متصور خواهد بود.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار