پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 16 May , 2024

جوجه‌ها؛ طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار معدوم شدند!

یک تولید‌کننده جوجه یک روزه، با اشاره به معدوم شدم ۲۳۴ هزار تخم مرغ در شهرستان باغملک گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید ۱۰ میلیون تخم مرغ معدوم شود تا بازار مرغ تنظیم شود.

عبدالله پیرمرادی امروز با بیان اینکه جوجه‌های معدوم شده در شهرستان باغملک طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور معدوم شدند، اظهار کرد: این مصوبه حاوی نکاتی همچون معدوم سازی ۱۰ میلیون تخم مرغ در راستای تنظیم بازار بود.

وی با اشاره به معدوم شدم ۲۳۴ هزار تخم مرغ در شهرستان باغملک گفت: این تخم‌مرغ‌ها تا چند روز دیگر تبدیل به جوجه می‌شد، البته حدود ۴ تا ۵ درصد از تخم‌مرغ‌ها تبدیل به جوجه شده‌ بودند و به همین دلیل پیش از جوجه شدن اقدام به معدوم شدن آنها کردیم.

این تولید‌کننده جوجه یک روزه در استان خوزستان با بیان اینکه در ماه‌های بهمن و اسفند حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون و  در فروردین ماه امسال حدود ۶ تا ۷ میلیون جوجه در کل کشور تولید شد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، این حجم از تولید جوجه مازاد بود، از طرفی طبق اعلام ستاد تنظیم بازار با کمبود ذرت و سویا به عنوان خوراک مورد نیاز مرغداری‌ها مواجه شده بودیم.

پیرمرادی افزود: تصمیم معدوم‌سازی جوجه‌ها کشوری بود؛ چرا که در این شرایط  که تولید جوجه افزایش پیدا کرده، فروش مرغ  با سه هزار تومان زیر قیمت بازار به صرفه نبود.

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود ۵۵ درصد گوشت مرغ استان توسط مرغداری‌های این تولید کننده تامین می‌شود؛ در دو روز گذشته معدوم‌سازی حجم زیادی از جوجه‌ها با اعتراض شدید مردم و واکنش‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار