پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 16 May , 2024

اعمال محدودیت برای فعالیت پاساژها در آبادان

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: پاساژها و مراکز خرید مسقف در آبادان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از روز دوشنبه مجاز به فعالیت تا ساعت ۱۸ هستند.

سیدزین‌العابدین موسوی یکشنبه شب اظهار داشت: همه شرایطی که قبلا برای مراکز و اماکن مذهبی و مقدسه وجود داشت پابرجا و تا اطلاع بعدی تعطیل می‌باشند.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان مطابق دستورالعمل‌های کشوری هیچگونه افطاری و یا تجمع مذهبی نخواهد شد و رستورانها تحت نظارت شدید فقط مجاز به فروش غذای بیرون‌بر هستند و چنانچه رستورانی به دلیل پذیرش حضوری پلمب شود تا پایان طرح فک پلمب نخواهد شد.
موسوی تصریح کرد:پاساژها و بازارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نظارت ناظرین مقیم تحت نظر کمیته اجرایی ستاد کرونا از اول اردیبهشت مجاز به فعالیت هستند و همه مغازه‌ها باید در ورودی خود محلول‌ ضدعفونی پیش‌بینی کنند و مغازه‌داران از ماسک و دستکش استفاده نمایند.

وی گفت‌: اگر مطابق نظر کارشناسان دانشکده ‌علوم پزشکی مشخص شد عده‌ای در فعالیت یک بازار و یا پاساژی مبتلا به ویروس کرونا شدند، بلافاصله آن بازار یا پاساژ تعطیل و ورودی و خروجی‌های آن مسدود می‌شود، ضمن اینکه ممکن است در یک بازار یا پاساژ چندین مغازه به دلیل تخلف اجازه فعالیت نداشته باشند.
موسوی افزود: کمیته اجرایی از این پس در پاساژها و بازارها در تمام طول فعالیت روزانه مسقر می‌شوند و لحظه‌به‌لحظه رفتار فعالان اقتصادی را رصد و گزارش می‌کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: پاساژها و بازارها هر شب باید زیر نظر اتاق اصناف ضدعفونی شوند.
وی زمان پایان فعالیت کلیه کسبه در شهرستان آبادان را به غیر از پاساژها و مراکز خرید مسقف را تا اذان مغرب اعلام کرد و اظهار داشت:پس از آن فعالیت تجاری تعطیل و واحدهای تجاری متخلف پلمب خواهند شد و فک پلمب آنها تابع شرایط زمان قرنطینه نیست.
وی ادامه داد: کمیته اجرایی مجاز است فعالیتهای کم ریسک و دارای ریسک متوسط دیگر اصناف را شناسایی و مطابق این دستورالعمل به آنها مجوز فعالیت به شرط رعایت موازین بهداشتی دهد.

فرماندار آبادان گفت: محدودیتهایی که برای مقابله با کرونا ایجاد شد بهترین برنامه آموزشی بود و تجربه در آبادان نشان داد که ایجاد محدودیت‌ها و همکاری مردم و کسبه می‌تواند آمار ابتلا به کرونا را متوقف و یا کاهش دهد.
وی افزود: آبادان که از شهرهای بزرگ استان خوزستان و جز شهرهای اولِ مبتلا به کووید ۱۹ بود که به لطف خدا و همکاری مردم و کسبه و اقدامات و برنامه‌های جدی در ایجاد محدودیت‌ها اکنون شهر سیزدهم استان از لحاظ تعداد مبتلایان است.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار