پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 16 May , 2024

برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی در خوزستان با شیوع کرونا

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بیش از یک هزار و ۵۰ برنامه فرهنگی و هنری از زمان شیوع کرونا تاکنون در سطح خوزستان برگزار شده است.

ناصر آریایی روز دوشنبه  بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور ، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری و تجمع‌ها، برای حفظ سلامت مردم با محدودیت رو به رو شد از این رو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصمیم گرفت این برنامه‌ها را در بستر فضای مجازی برگزار کند.

وی افزود: برگزاری این برنامه‌ها با استقبال خوب و در برخی موارد بیش از انتظار رو به رو شد؛ این برنامه‌ها موجب ایجاد انگیزه در مردم شد و از سوی دیگر علاقمندان بسیاری را پیدا کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما “پویش هنر در خانه” بود که علاوه بر خوزستانی‌ها از دیگر استان‌ها نیز در این برنامه شرکت کردند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیار پر مخاطب برگزاری مسابقه نقاشی در شهرستان ایذه بود که بیش از ۸۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند.

آریایی با بیان اینکه برخی از این برنامه‌ها به پایان رسیده بیان کرد: برخی از این برنامه ها در حال برگزاری است و برخی دیگر نیز شروع خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌های خوزستان سه تا چهار برنامه به ویژه با موضوع کرونا در حال برگزاری است افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به پویش همراهی هنرمندان با آسیب‌دیدگان مشاغل ناشی از کرونا، جشنواره فیلم و عکس، نمایشگاه نقاشی و گرافیک، جشنواره کاریکاتور، جشنواره شعر طنز و … اشاره کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: چند کارگاه تولید ماسک نیز در اداره‌های ارشاد خوزستان فعال هستند که با همکاری هنرمندان آن شهرستان‌ها به تولید ماسک می‌پردازند. در حوزه مساجد نیز از سوی گروه‌های جهادی رزمایش‌های کمک به نیازمندان برگزار شد.

به گزارش ایرنا موارد مثبت از بیماری کووید ۱۹ یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد. شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت‌های اقتصادی، آموزشی، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر بسیار بالایی گذاشته است. ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر۹۸) در شهر ووهان چین گزارش شد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار