شرکتهای حمل مسافر موظف به داشتن مدیر فنی هستند
![](https://khzonline.ir/wp-content/uploads/2020/04/157076488.jpg)
غلامعباس بهرامینیا روز یکشنبه به مناسب هفتم اردیبهشت روز ایمنی راهها در ارتباط آنلاین با رسانهها در این خصوص اظهارداشت: ایمنی راهها یکی از با اهمیت ترین موضوعهایی است که دغدغه بخش زیادی از جامعه و بهخصوص مسئولان کشور است.
وی با بیان اینکه مهمترین موضوع برای هرشخصی که قصد سفر از مبدا به مقصدی را دارد ایمنی است، گفت: این امر همواره مورد توجه بخشهای مختلف ریلی، هوایی، دریایی و جادهای است؛ اما باتوجه به اینکه ۹۰ درصد از جابجایی بار و مسافر از طریق جاده انجام میشود، اهمیت موضوع در این حوزه بیش از دیگر بخشهای حمل و نقل است.
عضو شورای ترافیک استان تصریحکرد: طبیعی است که با وجود این حجم از جابجایی که از طریق جاده انجام میشود، بیشترین حوادث نیز در این بخش صورت میگیرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این تصادفات اقدامات مختلفی صورت گرفته است، گفت: همزمان با گسترش مسیرها و جادههای دسترسی، اقدامات پیشگیرانه برای بروز تصادفات همیشه به عنوان یک اولویت و راهکار مطرح بوده است.
وی با بیان اینکه شرکتهای مسافری موظف به داشتن مدیر فنی هستند، گفت: در این راستا، مدیر فنی باید اتوبوسها را قبل از حرکت مورد بررسی قرار دهد و اگرمشکلی وجود داشت، از تردد هرکدام از آنها جلوگیری شود.
بهرامینیا تصریحکرد: استفاده از مدیر فنی در شرکتهای مسافری میتواند از بروز حوادث و تلفات انسانی به صورت چشمگیری جلوگیری کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان با تاکید بر اینکه اتوبوسهای مسافری تحت نظارت سیستم سپهتن هستند، گفت: در قالب این سیستم، راننده به صورت کاملا آنلاین و مستمر کنترل میشود و اگر تخلفی صورت بگیرد، این سیستم پلیس را درجریان قرار خواهد داد.
۲۹۰ کیلومتر از جادههای خوزستان تحت پوشش سیستم روشنایی
وی همچنین روشنایی، نصب علائم رانندگی و خط کشی مسیرها را از جمله اقدامات پیشگیرانه در جهت بروز حوادث رانندگی دانست و ادامه داد: تاکنون ۲۹۰ کیلومتر از مسیرهای استان تحت پوشش سیستم روشنایی قرار گرفته و در طول سال به صورت مستمر کار نگهداری و بروزرسانی آنها انجام میشود.
بهرامی نیا توجه به افزایش میزان روشناییهای نقطهای در ارتقای ایمنی راهها را با اهمیت خواند و گفت: سال گذشته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که ادامه آن به امسال موکول شده و همچنان در دست انجام هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان میزان روشنایی طولی انجام شده در مسیرهای استان را ۱۲ کیلومتر عنوانکرد و گفت: همچنین در ۱۰ نقطه پر حادثه استان برج نوری نصب شد تا به افزایش ایمنی راهها کمک شود.
وی یکی از اقدامات اساسی در زمینه ارتقا ایمنی جادهها را بخشنده کردن راه عنوانکرد و افزود: منظور از بخشنده کردن راه، اصلاح شیب شیروانی جاده است تا از واژگونی خودروئی که به هر دلیل از مسیر خارج میشود، جلوگیری شود.
به گفته بهرامینیا، بررسیها حاکی از آن است که ۵۰ درصد از وسیلههای نقلیهای که از مسیر خارج شدهاند، دچار واژگونی و تلفات انسانی میشود.
۷۵ دوربین ثبت تخلف در جادههای خوزستان طی سال گذشته
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان همچنین از نصب ۷۵ دوربین ثبت تخلفات در جادههای استان خبر داد و اضافهکرد: در گذشته تعداد دوربینهای موجود در جادهها ۱۲ عدد بود.
وی تصریحکرد: در تلاش هستیم تا با برنامهریزی که صورت میگیرد، طی امسال تعداد دوربینهای ثبت تخلف در جادههای استان به ۹۳ دوربین افزایش پیدا کند.
بهرامینیا با تاکید بر اینکه کنترل سرعت وسایل نقلیه میتواند در کاهش تصادفات و تلفات جادهای نقش مهمی داشته باشد، گفت: همچنین در حال حاضر تعدادی دوربین پایش تصویری در مسیرهای استان وجود دارد که وضعیت ترافیکی جادهها را گزارش میکند.
وی اضافه کرد: این دوربینها باعث میشوند تا تصمیمگیری درباره مشکلات ترافیکی با سرعت عمل بیشتری صورت بگیرد.
وجود ۱۳۰ نقطه حادثه خیز در خوزستان
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان با اشاره به اینکه خوزستان دارای ۱۳۰ نقطه حادثه خیز است، گفت: این نقاط حادثه خیز نیاز به اصلاح هندسی دارند که مستلزم اعتبارات زیادی است.
بهرامی نیا خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳۰ نقطه حادثه خیز استان اصلاح هندسی شد که مهمترین آنها ۲ نقطه در شهرستان آغاجاری، بخش زیدون از توابع شهرستان بهبهان، مسجدسلیمان و اندیمشک هستند که از حالت مقاطع پرخطر خارج شدند.
عضو شورای ترافیک استان خوزستان بیان داشت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته ، قرار است امسال ۱۲ نقطه از جادههای استان که پرخطر هستند ، اصلاح هندسی شوند.
انجام ۱۸۲ کیلومتر روکش آسفالت در جادههای اصلی طی ۶ ماه آینده
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان با بیان اینکه در نیمه ابتدای امسال انجام ۱۸۲ کیلومتر روکش آسفالت در برنامه کاری این اداره کل قرار دارد، گفت: این اقدام در صورتی انجام میشود که هزینههای تعمیر و نگهداری از جادههای استان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
بهرامینیا خاطرنشانکرد: در ۶ ماه نخست امسال نیز قرار است ۲۵۱ کیلومتر از مسیرهای روستایی استان با هدف ارتقا ایمنی ترددها آسفالت شوند.
خوزستان ۱۸ هزار کیلومتر جاده و ۵۶ محور ارتباطی اصلی و فرعی وجود دارد و کمتر از یک هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه در این استان وجود دارد و بیشتر جاده ها دوطرفه است.
برچسبها: