سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Tuesday, 7 May , 2024

  • دوشنبه / 27 آوریل 2020 / 12:28
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 5563
  • خبرنگار : 104

اعمال محدودیت‌های اجتماعی سخت‌تر در خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: شورای تامین این استان تدابیر سختگیرانه‌تری را برای افزایش محدودیت‌های اجتماعی در خوزستان اتخاذ خواهد کرد.

فرهاد ابول نژادیان شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه سراسری خبر با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی با شدت بیشتری در استان انجام خواهد شد بیان کرد: در ۲ هفته گذشته بعد از اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی کمتر شد آمار ابتلا به کرونا در خوزستان رو به افزایش نهاده و در یک هفته اخیر این آمار بسیار بالا رفته است.

وی ادامه داد: به دلیل غربالگری هایی که در حال انجام است و همچنین تراکم جمعیتی مردم در خیابان ها شاهد صعودی شدن شیب نمودار ابتلا به کرونا در استان هستیم که زنگ خطر برای خوزستان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بیماریابی در استان افزایش یافته است و ظرفیت بیمارستانی نیز به اندازه ای تدارک دیده شده است که ۳۰ درصد تخت های بیمارستانی اشغال شده است.

وی گفت: بخش مراقبت ویژه در بیمارستان های استان به اندازه کافی پیش بینی شده است و در حال حاضر ۵۰ درصد بخش های مراقبت ویژه پر هستند و این زنگ خطری برای استان است.

ابول نژادیان ضمن تقاضا از مردم برای در خانه ماندن گفت:تعطیلی مراکز و مغازه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و در سامانه سلامت ثبت نام نکردند در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در اهواز هستند ادامه داد: در ۱۰ روز آینده اگر مردم مراقبت های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا شاهد یک پیک ابتلا در استان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مدیران برخی ادارات دستورالعمل ۲ سوم و یک سوم حضور پرسنل را رعایت نکردند که به آن ها تذکر داده شد و امید است با همکاری مردم این بحران قابل مدیریت باشد.

از تاریخ ۲۳ فروردین ماه و آغاز به کار بسیاری از مشاغل اغلب مردم بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی و مراقبت های بهداشتی در سطح شهر حضور می یابند که همین موضوع باعث افزایش مواردابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار