پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

Thursday, 24 October , 2024

  • چهارشنبه / 29 آوریل 2020 / 16:44
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 5678
  • خبرنگار : 104

جزئیات پنج بسته حمایتی از رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل

مدیرکل اداره حمل و نقل و راهداری خوزستان گفت: به منظور حمایت از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع ویروس کرونا ۵ بسته حمایتی را در نظر گرفته شده است.

غلامعباس بهرامی‌نیا چهارشنبه شب در تشریح چگونگی جبران خسارت  ناشی از شیوع کرونا در حوزه حمل و نقل، اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به منظور حمایت از رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در شرایط شیوع ویروس کرونا ۵ بسته حمایتی را در نظر گرفته است.

وی گفت: بسته اول مربوط به کاهش هزینه‌های ناشی از تعدیل فعالیت حمل و نقل، همچنین تمدید غیر حضوری کارت‌های هوشمند راننده و مجوز فعالیت شرکت‌های حمل و نقل توسط سازمان راهداری است.

پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان

مدیرکل اداره حمل و نقل و راهداری خوزستان افزود: بسته دوم شامل پرداخت بیمه بیکاری به رانندگان  و حوزه حمل و نقل تا اردیبهشت ماه ۹۹ است که  این بسته توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است.

بهرامی نیا با بیان اینکه این بسته‌ها را دولت اعلام کرده است، عنوان کرد: بر این اساس رانندگان  و عوامل حمل‌ونقل می‌توانند وارد سامانه مورد نظر شده و موضوع بیمه بیکاری خود را اعلام کنند.

وی در رابطه با بسته سوم، گفت: این بسته شامل ارائه کارت‌های اعتباری خرید، یک میلیون و دو میلیون تومان است که  توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد؛ این کارت ها مختص آن دسته از اقشاری  مانند راننده‌های اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه بین شهری است که فاقد درآمد ثابت هستند و حقوقی ندارند و حقوق آن‌ها بستگی به تعداد سرویس‌های آن‌ها است.

کاهش ۷۰ درصدی سرویس‌دهی رانندگان

وی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی سرویس‌دهی رانندگان اتوبوس به دلیل نبود  تقاضا برای سفر، عنوان کرد:  این تسهیلات ۱۲ درصد کارمزد دارد که ۴درصد کارمزد توسط رانندگان و ۸ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن ۲۷ ماهه و سه ماهه است.

بهرامی نیا بیان کرد: رانندگان برای بسته حمایتی سوم می‌توانند وارد سایت رفاه ایران متعلق به وزارت رفاه شده و پس از واردکردن اطلاعات خود به بانک معرفی می‌شوند.

کمک هزینه قرض الحسنه برای ۱۱۱ هزار راننده

وی در توضیح بسته چهارم گفت: این بسته شامل کمک هزینه قرض الحسنه برای تعداد  ۱۱۱ هزار راننده  حمل و نقل و مسافرین بین شهری در نظر گرفته شده است که اطلاعات آن‌ها به وزارت رفاه ارسال شده و می‌توانند از این طریق از این تسهیلات استفاده کنند.

بهرامی نیا بیان کرد: در بسته پنجم ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات  بری شرکت‌های حمل و نقل مسافر شامل: حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی و  ۱۰ درصد از این مبلغ برای حمل و نقل و جاده‌ای همچنین مجتمع‌های رفاهی بین راهی در نظر گرفته شده است.

رانندگان بدون کارت سلامت مجوز فعالیت نمی‌گیرند

وی در رابطه با کارت سلامت رانندگان، عنوان کرد: یکی از شرایطی که راننده‌ها در تکمیل فرایند مجوزهایی که باید بگیرد تا به عنوان راننده بین شهری بتوانند فعالیت کنند داشتن کارت سلامت است و رانندگان تا زمانی که مجوز کارت سلامت را دریافت نکرده‌اند مجوز کارت هوشمند راننده را برای ادامه فعالیت خود دریافت نخواهند کرد.

بهرامی نیا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا یکسری پروتکل‌های بهداشتی را  وزارت بهداشت اعلام کرده است که  بر اساس آن  روزانه در  پایانه‌های حمل‌ونقل و مسافربری از رانندگان‌ و مسافران تست غربالگری و تب سنجی گرفته می‌شود علاوه بر این ضدعفونی پایانه‌ها نیز روزانه انجام می‌شود.

 وی در رابطه با اجرایی شدن طرح حمل سه مسافر در تاکسی‌های بین شهری به دلیل شیوع ویروس کرونا‌، گفت: هم زمان با سایر استان‌ها این طرح  به ما ابلاغ و در استان اجرایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا حدود ۷۵ درصد کاهش حمل و نقل مسافر داشتیم، عنوان کرد: پس از رفع محدودیت‌های تردد توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا این رقم کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس،  در حال حاضر  تعداد ۶ هزار و ۱۷۴ راننده اتوبوس، مینی‌بوس و سواری دارای کارت هوشمند در استان خوزستان مجوز فعالیت دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار