پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

Thursday, 24 October , 2024

  • پنج‌شنبه / 30 آوریل 2020 / 12:24
  • سرویس: اخبار ویژه
  • کد خبر: 5724
  • خبرنگار : 104

۷۷۰۰ واحد در فاز اول طرح‌اقدام ‌ملی در خوزستان ساخته خواهد شد

استاندارخوزستان گفت: در فاز اول طرح اقدام ملی در بیست شهر خوزستان حدود ۷هزار و۷۰۰واحد ساخته خواهد شد.

غلامرضا شریعتی استاندارخوزستان در حاشیه برگزاری اولین نشست شورای مسکن استان در سال جاری، اظهارکرد: طرح اقدام ملی که جز وعده و سیاست‌های دولت فعلی برای مسکن اولی‌ها و افرادی با شرایط معین است، در فاز اول آن مقرر شد هفت هزار و ۷۰۰ واحد در بیست شهر استان ساخته شود.

وی افزود: در این طرح زمین که در استان خوزستان حدود ۱۰۰هکتار است توسط دولت در اختیارمان قرار خواهد گرفت و اجاره واحدها ۹۹ ساله در نظر گرفته شده است.

شریعتی گفت: ستاد اجرائی فرمان امام و بنیاد مسکن مسئولیت ساخت واحد را به‌عهده دارند که هزینه ساخت در پنج سال به‌صورت اقساط با سود کم گرفته خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تعدادی مسکن مهر نیمه‌کاره در استان خوزستان وجود دارد که در سال گذشته ۵ هزار واحد از آن‌ها تکمیل و تحویل داده شد و در سال جاری نیز در نظر داریم ۷هزار واحد دیگر را تکمیل کنیم.

شریعتی ادامه داد: در مسجدسلیمان برای فاز اول این طرح تقسیم‌بندی‌ها به‌صورت چهار واحدی انجام شده و طبق ضوابط دولت اقدامات مربوط به وام بلاعوض و قرض‌الحسنه انجام شده ‌است.

وی ضمن بیان اینکه حدود ۵۰۰ واحد مسکن در منطقه تلخاب ساخته خواهد شد، گفت: خوشبختانه وزارت نفت اعتبار لازم را ارائه داد و اداره‌کل راه و شهرسازی همراه با بنیاد مسکن نیز به توافقات لازم رسیده‌اند.

استاندارخوزستان در خصوص زمین‌های ارتش اذعان کرد: به خاطر هماهنگی بین دستگاهی روند ساخت این واحدها کند پیش رفت اما خوشبختانه توافقات جدیدی صورت گرفته است که بر طبق مصوب و مصوبات دولت ظرف یک برنامه سه تا چهار سال حدود ده هزار واحد در بافت‌های فرسوده مسجدسلیمان و یک هزار و۵۰۰ واحد دیگر از محل زلزله برای ساخت یک شهر جدید در مسجدسلیمان ساخته خواهدشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار