سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Tuesday, 7 May , 2024

  • سه‌شنبه / 5 می 2020 / 21:08
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 5981
  • خبرنگار : 2

دود اختلاف پیمانکار و سازمان پسماند در چشم کارگران

رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورای شهر اهواز در این خصوص بیان کرد: حدود ۱۲۰ کارگر شاغل در این سایت با بدترین شرایط در میان انبوهی از زباله کار می کنند و بیماری های بسیاری آنها را تهدید می کند. در میان پسماندها حتی سرنگ ها و زباله های بیمارستانی هم وجود دارد

محمدرضا ایزدی افزود: حقوق این کارگران براساس قانون کار است، هر سال مطابق قانون یک پیمانکار از طریق مزایده برای تفکیک زباله در سایت صفیره انتخاب می شود در واقع شرکت برنده مسئول پرداخت حقوق کارگران است.
وی توضیح داد: شرکت های پیمانکار برنده در ابتدا حقوق این کارگران را به موقع پرداخت می کنند اما در انتهای سال به دلیل بروز مشکلات مالی با سازمان مدیریت پسماند حقوق کارگران را واریز نمی کنند.
ایزدی افزود: این اختلاف گاهی به مراجع قضایی کشیده می شود که دود همین طولانی شدن روند رسیدگی به چشم کارگران می رود. زنان شاغل در این سایت همگی بی سرپرست یا بدسرپرست هستند که زندگی‌های سختی دارند.
وی ادامه داد: شاید کسی برای حقوق ماهی ۲ میلیون تومان حاضر نباشد روزانه هشت ساعت در میان این زباله ها کار کند اما آنها برای کسب روزی حلال سال هاست این کار را انجام می دهند.

سایه کرونا بر سر کارگران تفکیک زباله
این عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این سایت تعطیل شده است زیرا احتمال ابتلای این کارگران به ویروس کرونا زیاد بود.
وی ادامه داد: در طرح فاصله گذاری اجتماعی بسیاری از دستگاه ها و سازمانها نیروهای خود را شیفتی کرده اند و یا در بعضی روزها تمام اداره تعطیل بود اما کارکنان حقوق خود را کامل دریافت کردند اما کارگران سایت پسماند از اسفند تاکنون حقوق دریافت نکرده اند.
ایزدی افزود: درحال حاضر این کارگران باید با مراجعه به اداره کار درخواست بیمه بیکاری کنند اگرچه این مساله مشمول زمان است اما در نهایت حق آنها پرداخت می شود. امیدوارم شهردار اهواز در این خصوص چاره ای اساسی بیندیشد.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار