پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

Thursday, 24 October , 2024

پاسخ روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز پیرو اظهارات اخیر درج شده برخی سایت ها و فضای مجازی مبنی بروز بیماری وبا و نامطلوب بودن کیفیت آب شبکه توزیع شهر اهواز

به گزارش روابط عمومی مرکزبهداشت غرب اهواز دکتر مهرداد شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز در پاسخ به اظهارات درج شده در برخی از سایتها در فضای مجازی مبنی بر بروز بیماری وبا و نامطلوب بودن کیفیت شبکه توزیع شهر اهواز بیان داشت:کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت بصورت مستمر نظارت کمی و کیفی بر امر توزیع آب در شبکه آبرسانی شهرستان اهواز را داشته و روزانه نسبت به کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب در تمامی نقاط مناطق شهری و روستایی اقدام می نماید.

دکترشریفی ادامه داد: متولی آب در شهر شرکت آبفا و در مناطق روستایی شرکت آبفار بوده و تمامی مشکلات موجود در اسرع وقت به این سازمانها گزارش و پیگیری جهت رفع مشکلات صورت خواهد گرفت .

شریفی گفت:از ابتدای فروردین ماه ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۲۵۰ نمونه میکروبی ازشبکه آب عمومی شبکه توزیع آب شهر در محدوده تحت پوشش مرکز بهداشت غرب اهواز اخذ گردیده که نتیجه ممطلوب بالغ ۹۵ درصد نمونه ها حاکی از مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع داشته است و همچنین در این محدوده زمانی بیش از ۳۰۰۰ مورد کلر سنجی صورت گرفته که بالای ۹۸ درصد موارد شبکه آبرسانی داری کلر باقیمانده بوده است.

شریفی افزود: متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی در برخی مواقع شاهد گل آلود بودن و کدورت بالا و بوی نامطبوع آب در برخی مناطق شهری می باشیم که پیگیری های لازم و فوری در جهت رفع اینگونه مشکلات صورت خواهد گرفت.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز تصریح کرد: به دلیل مصرف بالای آب در این روزها احتمال افت فشار در نقاطی از شهر وجود داشته که متولیان امر باید تمام تلاش خود را جهت پایدار نمودن آبرسانی در تمام شبانه روز و تمام نقاط شهر به عمل آورند .

وی در همین زمینه خواستار تلاش و پیگیری بیشتر شرکت آبفا در جهت رفع مشکلات از جمله شکستگی های لوله های آبرسانی ، گرفتگی های فاضلاب و …شد.

شریفی خاطر نشان کرد:که شهروندان محترم نیز باید در این زمینه همیاری و همکاری لازم را با سازمانهای مربوطه از جمله شرکت آبفا (متولی آب) داشته باشند و از آبهای بسته بندی مجاز دارای تاریخ تولید وانقضاءو دارای شرایط بهداشتی استفاده نمایند و از ماشین های دوره گرد و آبهای بشکه ای فاقد مشخصات و سیستم آبرسانی غیر مجاز و خارج از محدوده تحت نظارت استفاده ننموده و مشکلات مشاهده شده در شبکه آب و فاضلاب را سریعا با سامانه شکایاتهای بهداشتی ۱۹۰ در میان گذاشته و همچنین به شرکت آبفای اهواز و سامانه ۱۲۲گزارش نمایند

مهرداد شریفی ادامه داد:با توجه به نظارتها و پیگیری مستمر انجام شده بیماریهای منتقله از آب و غذا از جمله (التور (وبا) ، هپاتیت آ) در محدوده زمانی ذکر شده موردی ثبت نشده است .

دکتر شریفی گفت : شایسته است در جهت جلوگیری از ایجاد دلنگرانی مردم گزارشات و اطلاع رسانی های رسانه ی توسط افراد صاحب فرایند ومتخصصان امر صورت گیرد وصحت خبر از سازمانهای متولی و افراد متخصص اخذ و سپس در اختیار عموم قرار گیرد.
روابط عمومی مرکز بهداشت غرب اهواز

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار