پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

Thursday, 24 October , 2024

شناسایی ۴۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در خوزستان

سخنگوی علوم پزشکی اهواز گفت: بنا به دستور استاندار خوزستان و ریاست شورای تامین استان جهت شفاف‌سازی در اطلاع‌رسانی، آمار استان به تفکیک شهرستان‌ها به صورت بیماران بستری و سرپایی ارائه خواهد شد.

علی احسان‌پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۴۲۴ مورد جدید ابتلا به کروناویروس در خوزستان شناسایی شدند.

وی افزود: بنا به دستور استاندار خوزستان و ریاست شورای تامین استان جهت شفاف‌سازی در اطلاع‌رسانی، آمار استان به تفکیک شهرستان‌ها و  به صورت بیماران بستری و سرپایی ارائه خواهد شد.

بدین ترتیب آمار ۲۴ ساعت گذشته تفکیکی استان به شرح ذیل است:

حوزه دانشگاه جندی شاپور اهواز: ۲۸۷ مورد جدید ،  ۹۳ مورد  بستری و ۱۹۴ مورد سرپایی

دزفول: ۶۴ مورد  جدید، ۱۰ مورد بستری و ۵۴ مورد سرپایی

شوشتر: ۲۹ مورد جدید، ۱۳ مورد بستری و ۱۶ مورد سرپایی

بهبهان: ۳ مورد که هر سه سرپایی

آبادان: ۴۱ مورد جدید، ۱۵ مورد بستری و ۲۶ مورد سرپایی

سخنگوی علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: بیماران سرپایی که به دنبال غربالگری در مراکز جامع سلامت شناسایی شده و نیاز به بستری نداشته‌اند، در قرنطینگی خانگی به سر برده و تحت پایش مداوم مراکز بهداشتی قرار دارند.

وی افزود: همچنین هر سه آزمایشگاه تشخیص کرونا با حداکثر ظرفیت و با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران معاونت آموزش، بهداشت و درمان دانشگاه در حال به روزرسانی پاسخدهی به حجم بالای نمونه‌های دریافتی هستند.

احسان‌پور گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع اپیدمی در خوزستان تاکنون ۳۲۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در حال حاضر ۷۳۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت هستند و ۴۷۱۲ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار