دوشنبه, ۵ آذر , ۱۴۰۳

Monday, 25 November , 2024

حال خراب محور ترانزیتی ایذه-دهدز

سرانجام پس از کش و قوس‌ها و حواشی فراوان، کار ترمیم جاده ترانزیتی استان خوزستان در مسیر ایذه-دهدز آغاز شد.

راه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی جامعه امروز همواره از اهمیت بالایی برخوردار بوده که مسئولان ملی استانی و شهرستانی برای آرامش در ارتباطات و سفرهای مردم باید به آن توجه و جهت حل مشکلات آن اهتمام جدی داشته باشند.

محور ایذه دهدز به عنوان متصل کننده استان خوزستان به استان‌های مرکزی کشور همواره نقشی اساسی در ترانزیت کالا و تسهیل کننده انتقال مواد نفتی، کشاورزی، صنعتی، فولاد و… از استان خوزستان به سایر نقاط کشور داشته است.

خرابی شدید آسفالت این محور مهم و اما پر پیچ و خم با حوادث مختلف از جمله سوژه‌ها و گلایه‌های شهروندان این شهرستان و عابران این مسیر بوده است؛ جاده‌ای که با وجود اهمیت بسیار زیاد علاوه بر کم عرض بودن از داشتن آسفالت مناسب محروم بوده و حل خرابی شدید بخش‌هایی از آن به مهمترین خواسته رانندگان رانندگان این محور از مدیران مربوطه و مسئولان استانی تبدیل شده است.

یکی از مواردی که در دو سال اخیر حل مشکلات این محور را تحت تاثیر خود قرار داد حواشی پیش آمده مربوط به اعتبار موجود برای در آن برخی از مدیران وقت پروژه و اداره مربوطه از کار برکنار شده و مورد تعقیب قانونی قرار گرفتند تا این مسئله و مشکلات موجود به یک سوژه ادامه‌دار برای برخی از رسانه‌ها و شهروندان تبدیل شود.

پیگیری‌های مربوطه نشان از آن دارد که هزینه‌ها و اعتبار این پروژه برخلاف بسیاری از گمانه‌ها و شایعات موجود که عامل بازدارنده و توقف چندین ماه تکمیل این محل دانسته شده است در اختیار پیمانکار طرح قرار دارد و با رایزنی‌های صورت گرفته کار دوباره از سر گرفته شده است.

محکوم به خرابی ماشین هستیم

یکی از رانندگان مسیر ایذه-دهدز در رابطه با مشکلات این جاده اظهار کرد: رانندگی و حمل و نقل مسافر در مسیر ایذه به دهدز، شغل و مبنای امرار و معاش خانواده من است و من با وجود خرابی، چاله‌ها و دست‌اندازهای فراوان این مسیر روزانه جهت کار خود مجبور به تردد چند باره در این مسیر هستم.

وی افزود: مدت‌هاست که جاده مذکور خراب و به حال خود رها شده است و بخش‌های زیادی از آن به ناچاری جهت عبور و مرور مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سال گذشته تاکنون چندبار پروژه آسفالت آن اجرا و تعطیل شده است.

این شهروند ایذه‌ای بیان کرد: طبق شنیده ها و اخبار موجود در سال گذشته تاکنون، حل مشکل این جاده ترانزیتی به حاشیه رفت و همه دست‌اندرکاران مربوطه فقط به دنبال یافتن مقصر بودند و این در حالی معرفی مقصر دردی از ما دوا نمی‌کند و تنها راه گشای مشکل ما حل مساله آسفالت و خرابی جاده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم این بار که کار روکش آسفالت جاده باز هم شروع شده است دیگر به بهانه‌های مختلف شاهد تعطیل شدن پروژه در میان راه نباشیم گفت: قطعاً پیمانکار به پول خود می‌رسد و ضرر نمی‌کند و تنها افرادی که از خرابی این جاده متضرر می‌شوند رانندگانی هستند که روزانه برای حل مشکلات خود در این مسیر تردد دارند و وارد شدن ضربات ناشی از خرابی جاده به خودروی آنها باعث محکومیت شان به خرابی و تعمیر ماشین هستند.

پروژه و پول دردست پیمانکار اداره کل راهداری است

بخشدار دهدز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه با اشاره به مشکلات موجود در محور ترانزیتی خوزستان به مرکز کشور در مسیر دهدز اظهار کرد: حل مشکل خرابی شدید این جاده به طول ۲۰ کیلومتر توسط اداره کل راهداری استان خوزستان در سال گذشته آغاز شد ولی به دلایل و مشکلاتی کار از آن زمان متوقف شد.

سید محسن البرزی با بیان اینکه کار ترمیم جاده توسط پیمانکار مشخص شده از سوی اداره کل راهداری خوزستان باید صورت می‌گیرد افزود: با وجود تعطیل شدن پروژه توسط پیمانکار از مدت‌ها پیش؛ با رایزنی‌های صورت گرفته وی از چند روز پیش کار خود را مجدداً آغاز کرد و امیدواریم تا تکمیل کار تلاش و همکاری خود را داشته باشد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی جهت ترمیم این جاده گفت: اعتبار موجود توسط اداره کل راهداری خوزستان به پیمانکار مربوطه پرداخت می‌شود و مبلغ زیادی جهت انجام کار به پرداخت شده است.

البرزی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی و تعهد ایجاد شده؛ پیمانکار پس از انجام کار لکه‌گیری کار روکش آسفالت آن را نیز انجام می‌دهد اضافه کرد: بیشتر کار انجام شده توسط پیمانکار در مراحل قبل در حوزه شهر ایذه بوده است و با توجه به نیاز شدید و شدت خرابی محور دهدز در چند نقطه، کار جدید در حوزه راهداری دهدز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ۳ کیلومتر از مسیر این جاده در محل روستای قلعه سرد تا ورودی شهر دهدز در اختیار پیمانکار دیگر است ادامه داد: پیمانکار مربوط به مربوطه به دلیل مشکلات قبلی با شهرداری دهدز دارای محکومیت و قرار تعقیب بود در منطقه حضور نمی‌یافت ولی با توجه به اهمیت مشکل آسفالت این محور، طی جلساتی بین طرفین مشکل برطرف شد تا وی بار دیگر برای انجام کار آسفالت در منطقه حضور پیدا کند.

مدیرکل راهداری برای حل مشکلات دهدز پاسخگوی تلفن نیست

البرزیی با گلایه از مدیر کل راهداری استان خوزستان افزود: همه ما به عنوان مدیران استانی و شهرستان و نمایندگان دولت وظیفه خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم استان خوزستان را داریم ولی متاسفانه همواره مورد بی‌توجهی مدیرکل راهداری استان خوزستان واقع شده‌ام و وی هیچ‌گاه در قبال پیگیری‌های بنده پاسخگو نبوده است.

بخشدار دهدز با بیان اینکه تصور بنده این است که از نگاه مدیرکل راهداری خوزستان ایذه و دهدز به این استان متعلق نیستند ادامه داد: هر زمانی که برای پیگیری مشکلات راه مردم منطقه محروم و نیازمند توجه دهدز با این مدیر کل تماس گرفته‌ام با بی‌محلی و عدم پاسخگویی وی مواجه شدم و تنها پاسخی که از وی گرفته‌ام پیامک «متاسفم، قادر به پاسخگویی نیستم» بوده است.

وی با انتقاد از نحوه کار و فعالیت پیمانکار محور ایذه-دهدز بیان کرد: مشخص نیست که این پیمانکار پیمانکاری که توان فعالیت و انجام کار را ندارد با چه توانایی از سوی اداره کل راهداری معرفی شده است و معیار مشخص شدن پیمانکار چیست؛ متأسفانه به مانند اداره کل راهداری استان خوزستان ادارات راهداری ایذه و دهدز نیز حامی و هماهنگ با این پیمانکار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ با توجه به توضیحات ارائه شده توسط بخشدار دهدز و رفع ابهامات مبنی بر از دست رفتن اعتبار موجود جهت اصلاح جاده پس از حواشی به وجود آمده در دوره مدیریت قبلی راهداری دهدز و قرار داشتن اعتبارات مربوطه در اختیار پیمانکار پروژه، انتظار می‌رود حل مشکل این جاده ترانزیتی و مهم استان خوزستان که خرابی‌های آن چهره بد و ناپسند از این استان را در بین عابران و رانندگان این مسیر بر جای می‌گذارد در دستور کار فوری قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار