جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Friday, 17 May , 2024

تامین کالای اساسی به اندازه کافی، در ایام شیوع کرونا

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از تامین کالای اساسی به اندازه کافی برای کشور در ایام شیوع کرونا خبر داد.

خدارحم امیری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدامات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران درحوزه امنیت غذایی، اظهار کرد: اکنون کشور ما همانند بسیاری از کشورهای دنیا درگیر کرونا شده و طبیعی است بسیاری از حوزه‌ها و ارگان‌ها نسبت به گذشته فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: با وجود شرایط خطرناک و دشوار به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا، در حوزه تامین کالای اساسی تاکنون اقدامات وسیعی در خصوص تامین، حمل و توزیع انجام شده و امنیت غذایی ایجادشده به واسطه تلاش بسیاری از بخش‌هایی است که به صورت جهادی در تمام ایام سال و در سخت‌ترین شرایط جامعه، همچنان تلاش خود را در حوزه وظایف محوله انجام می‌دهند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: وظیفه شرکت بازرگانی دولتی ایران، تامین و حفظ امنیت غذایی در کشور است و اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان به عنوان نماینده این شرکت و دریچه ورود کالای اساسی به کشور، بدون وقفه در تمام روزها به کار خود ادامه داده و ماحاصل این فعالیت گسترده، ایجاد آرامش در جامعه در زمینه تامین مواد غذایی نظیر گندم، روغن، شکر و برنج بوده است.

امیری‌زاده با بیان اینکه با تدبیر دولت کالای اساسی به اندازه کافی تامین شده است، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده و حمل و جابه‌جایی این حجم از کالای اساسی در سریع‌ترین زمان ممکن توسط شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به ۲۵ استان در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: میزان کالای حمل شده توسط شرکت های حمل و نقل بالغ بر ۷۵۹ هزار تن است که از این میزان ۶۵۶ هزار تن مربوط به کالای وارد شده در سال جاری و ۱۰۳ هزار تن دیگر مربوط به موجودی کالا  از سال گذشته بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص چگونگی حمل و انتقال کالا های استراتژیک به سایر نقاط کشور گفت: عملیاتی که از ابتدای سال جاری در بندر امام خمینی صورت گرفته کار بزرگ و دشواری بوده است اما به دلیل شرایط و موقعیت فعلی کشور با تلاش شبانه روزی سعی شده تا در سریعترین زمان ممکن این حجم از کالای اساسی جابه‌جا شود.

وی ادامه داد: در این عملیات جابه‌جایی، مجموعه حمل و نقل جاده‌ای بیشترین سهم را به میزان ۵۹۸ هزار تن و در قالب بیش از ۲۲ هزار محموله به خود اختصاص داده است و ۱۶۱ هزار تن کالا نیز توسط حمل و نقل ریلی به اقصی نقاط ایران منتقل شده است.

امیری‌زاده با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت و صرفه‌جویی در هزینه‌های انتقال کالای اساسی گفت: خوشبختانه دولت رویکرد انتقال کالا از طریق راه آهن را به دلیل به صرفه بودن و کاهش هزینه‌ها در پیش گرفته است و به این دلیل سعی می‌شود در تمام مقاصدی که دارای زیرساخت ریلی هستند، حمل و جابه‌جایی کالا از طریق ریلی انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار