یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Sunday, 28 April , 2024

  • پنج‌شنبه / 11 ژوئن 2020 / 15:25
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 8038
  • خبرنگار : 104

سردار شاهوارپور با حضور در بخش غیزانیه:

عملا اتفاق خاصی برای تأمین آب مردم نیفتاده است!

فرمانده سپاه استان خوزستان، ضمن تشریح وضعیت پروژه آبرسانی به ۸۵ روستای بخش غیزانیه تاکید کرد: تا کنون تنها فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است و عملا اتفاق خاصی برای تأمین آب مردم نیفتاده است.
فرمانده سپاه ولیعصر عج استان خوزستان، ضمن حضور در منطقه غیزانیه، با اشاره بر ضرورت تامین کامل آب شرب اهالی این بخش گفت: همان گونه که مردم شریف خوزستان مطلع هستند، مسأله آب بخش غیزانیه، از مشکلات عمده ای ست که همه ی ما در روزهای اخیر، در گیر مرتفع شدن آن بوده ایم.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی منطقه غیزانیه، مسأله تامین آب مورد نیاز مردم و زیرساخت انشعاب آبی است که از رودخانه کارون می آید.

سردار حسن شاهوار پور با تشریح وضعیت پروژه آبرسانی به ۸۵ روستای بخش غیزانیه تاکید کرد: تا کنون تنها فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است لکن، عملا اتفاق خاصی برای تأمین آب مردم نیفتاده است.

وی افزود: امید است در روزهای آتی و روز شنبه هفته آینده، آب از طریق فاز اول این پروژه که آماده بهره برداری ست، وارد شبکه شود؛ در این صورت بخشی از مسأله آب بخش غیزانیه حل خواهد شد.

اجرای فاز دوم طرح، گام اصلی در حل مشکل غیزانیه

فرمانده سپاه ولیعصر عج با تاکید بر لزوم حل کامل مشکل آب این منطقه ابراز کرد: با فعال شدن فاز اول طرح آبرسانی به غیزانیه، بخش دیگری از مشکل همچنان باقی می ماند که با اجرای بالغ بر ۲۸ کیلومتر لوله کشی در قالب فاز دوم طرحی که برنامه ریزی شده است، قابل حل خواهد بود.

وی افزود: از همه مسئولین به ویژه وزارت نیرو که وظیفه ی اصلی در این مسأله را بر عهده دارد، تقاضا می شود کمک کنند تا فاز دوم پروژه آب غیزانیه نیز اجرا شده و به فراموشی سپرده نشود.

فرمانده سپاه خوزستان با تاکید بر ضرورت ادامه فعالیت پروژه آبرسانی به ۸۵ روستای غیزانیه ادامه داد: هفته آینده و پس از فعال شدن فاز اول طرح، ممکن است اتفاقاتی بیفتد اما این مطلب، به این معنا نیست که کل مشکل مردم حل شده است.

وی تصریح کرد: زیرساخت اصلی مورد نیاز منطقه، که فاز دوم طرح آب رسانی ست و در آن آب به روستای غیزانیه کوچک می رسد، باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار بگیرد و ما هم به عنوان مجموعه سپاه، دستگاه های مربوطه را یاری خواهیم کرد.

آبرسانی با تانکر، تسکینی موقت

سردار شاهوار پور همچنین ضمن تقدیر از فعالیت گروه های جهادی و خیرین در منطقه اظهارداشت: به لطف خدا گروه های جهادی و خیرین پای کار آمده اند و همچنین، مجموعه سیستم های دولتی، استاندار و سایر مسئولین، برای حل مشکل منطقه در تلاش هستند و در حال حاضر انتقال آب، با تانکر صورت گرفته و به دست مردم رسانده می شود که این امر در واقع تنها مسکن بوده و باید با کمک وزارت نیرو و مجموعه‌های متولی، مشکل مردم به صورت اساسی حل گردد.

فرمانده سپاه استان خوزستان با بیان ضرورت تفکیک آب شرب و آب مصرفی روزانه مردم گفت: در حال حاضر آب مصرفی مردم برای مسائل مختلف از قبیل شرب، شستشو و دامپروری مشترک بوده که امید است با تقدیم تانکرهایی که تهیه شده، مردم بتوانند آب شرب خود را از آب مورد نیاز برای سایر مصارف، تفکیک نمایند.

وی افزود: گرمای خوزستان روز به روز در حال افزایش است وباید در این دو سه ماهه تابستان گرم خوزستان و در گرمای روز افزون آن در کنار مردم بوده و یاری گر آنان باشیم.

ضربه ناامیدی روستانشینان به چرخه اقتصاد

سردار حسن شاهوار پور در پایان بر اهمیت روستانشینی و نقش آن در چرخه اقتصادی تاکید کرده و گفت: روستاها، در تولید گوشت، غلات و کشاورزی تاثیر بسزایی دارند و به همین خاطر، باید با یاری مردم، مانع تخلیه ی روستاها شد؛ باید دانست خالی شدن روستاها از سکنه، موجب تعطیلی دامداری و کشاورزی شده و علاوه بر آن موجب ازدیاد حاشیه نشینی و بیکاری خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرد: باید کمک کنیم تا مردم  ما به آینده و حل مشکلات امیدوار باشند و در روستا بمانند،  البته تامین آب شرب مردم کاری حداقلی ست که مردم انتظار انجام آن را دارند و به راستی توقع زیادی نیز نبوده و باید اتفاق بیفتد.

 

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار