پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Thursday, 2 May , 2024

کاهش تعداد شهرهای قرمز خوزستان به ۹ شهر

استاندار خوزستان از کاهش تعداد شهرهای با وضعیت قرمز خوزستان به ۹ شهر خبر داد.

غلامرضا شریعتی ظهر امروز پس از پایان جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا خوزستان، اظهار کرد: تعداد شهرهای وضعیت قرمز ما در استان از ۱۶ شهر به ۹ شهر رسیده که البته این آمار بر اساس پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی است که نسبت به پروتکل‌های وزارت بهداشت محتاطانه‌تر هستند و بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز ما از ۹ شهر هم کمتر هستند.

وی افزود: روند تجمیعی بیماران ما و تعداد بستری‌ها، نسبت به هفته قبل کاهش نسبتا خوبی پیدا کرده و فکر می‌کنیم هفته شانزدهم نیز اگر اوضاع به همین روال باشد، باز هم روند کاهشی خواهیم داشت.

استاندار خوزستان گفت: امیدواریم این شیب نزولی آمار کرونا در استان ادامه پیدا کند؛ ما باید در عین حال که به فکر معیشت مردم و برگرداندن آن به حالت عادی هستیم، به فکر اصلاح سبک زندگی هم باشیم.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک در اجتماعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای افراد ضروری است؛ کادر درمانی ما در خوزستان بیش از ۳ ماه است که شبانه روز درگیر هستند اما همچنان ایستاده‌اند و رعایت کردن مردم می‌تواند موجب ایجاد فرصتی برای بازتوانی و یک استراحت برای این عزیزان زحمت‌کش بشود.

شریعتی عنوان کرد: از مردم و دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی خواهش می‌کنم همچنان در جهت مبارزه با این شرایط تلاش کنند تا این شیب نزولی با سرعت بیشتری طی شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار