جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Friday, 17 May , 2024

۱۳۰ زندانی واجد شرایط عفو در خوزستان آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان خوزستان گفت: ۱۳۰نفر از زندانیان واجد شرایط عفو آزاد و به جامعه بازگشتند.

حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی استان پیرامون سامان‌دهی و کاهش پایداری جمعیت کیفری تاکنون بیش از هفتصد و ۵۰ پرونده عفو زندانیان واجد شرایط خوزستان به تایید رسیده است.

وی افزود: تمامی پرونده‌های زندانیان محکوم به صورت حضوری بررسی و با نگاه به پیشینه زندانی، اصلاح رفتار در زندان، شرایط اخلاقی و برخی دیگر از موارد، افراد واجد شرایط احصاء و پرونده‌های آنان با دقت در کمیته‌های عفو و بررسی حوزه‌های قضایی تابعه استان بازنگری و به کمیسیون عفو دادگستری کل ارائه داده شد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن اشاره به آن که در این کمیسیون نیز با حضور اعضا بررسی نهایی معمول و در مجموع پیشنهاد عقد و آزادی بیش از هفت‌صد زندانی واجد شرایط به مرکز داده شد،گفت: در مرحله اول اجرای این پیشنهادات و به مناسبت عفو اعطای مقام معظم رهبری در عید فطر یک‌صدو۳۰ زندانی واجد شرایط مشمول عفو شده و با رأفت نظام اسلامی از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی تصریح کرد: رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات محاکم و تجدیدنظر و دادگاه ها، دادسراها بیش از دوهزارو۴۰۰ بازدید از زندان‌ها انجام دادند که در این بازدیدها مراجع قضایی با تمامی زندانیان دیدار چهره به چهره داشتند. وی گفت: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد دیه، ده‌ها زندانی واجد شرایط نیز با اخذ رضایت شکات، آزاد شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار