جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Friday, 17 May , 2024

صادرات کالا از خرمشهر به کویت با تغییر شیوه بسته‌بندی از سرگرفته شد

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: صادرات کالا از این بندر به کویت که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی این کشور ممنوع شده بود با تغییر در شیوه بسته‌بندی کالاها، از سر گرفته شد.

نوراله اسعدی بیان کرد: پس از شیوع کرونا و ممانعت کشور کویت از ورود شناورها به بنادر این کشور، ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر اجازه پهلوگیری در اسکله‌های آن کشور را نداشتند.

وی افزود: از ابتدای اسفند تاکنون شناورهای کالای صادراتی پس از بازگشت از کشور کویت همچنان در اسکله‌های بندر خرمشهر متوقف بودند.

اسعدی ادامه داد:در پی موافقت بنادر کشور کویت با ورود شناورهای حامل کالای صادراتی از بندر خرمشهر کالاها مجدد تخلیه و پس از تغییر در شیوه بسته‌بندی و استافینگ و یا کیسه‌گیری در قالب کیسه جامبو در پایانه کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص تاثیر تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات کالاها افزود: انجام تغییر شیوه بسته‌بندی و صادرات در راستای کاهش حل اختلافات بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها،کاهش هزینه‌ خروج از اسکله‌ها و در نهایت منجر به کاهش خطرپذیری ایمنی در اسکله‌های بندر خرمشهر شد.

اسعدی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ Teu کانتینر توسط سه فروند شناور به مقصد کویت بارگیری و در بنادر آن کشور تخلیه شده و سایر کالاها در حال بسته‌بندی و کیسه‌گری و همچنین چیدمان در کانتینر هستند.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره)، سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود و به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیکی به بازار پرمصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌آید.

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار