دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Monday, 29 April , 2024

  • جمعه / 10 جولای 2020 / 20:40
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 9538
  • خبرنگار : 104

۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پرخطر کرونایی به‌سر می‌برند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۱۸ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و به تعبیری ۹۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت پرخطر به‌سر می‌برند.

سید مهدی علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان خوزستان هفتمین هفته متوالی وضعیت قرمز را سپری می‌کند، به‌طوری‌که از ۲۷ شهرستان، ۱۵ شهر در وضعیت قرمز و سه شهر دیگر وضعیت نارنجی دارند، به تعبیری ۹۰ درصد جمعیت استان در وضعیت پرخطری به سر می‌برند.

وی افزود: استان خوزستان به همراه استان‌های مرزی و جنوبی در وضعیت قرمز است هرچند که طی چند روز اخیر موارد بستری و بیماران سرپایی کاهش یافته اما این احتمال را باید داد که شرایط موقتی باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کرونا در حال حاضر دارو و واکسنی ندارد و مردم به اخبار جعلی که اعلام می‌کنند به‌ زودی واکسن کرونا در اختیار مردم قرار می‌گیرد اعتنا نکنند.

وی ادامه داد: با اینکه گروهی از مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما عده‌ای از مردم به حساسیت موضوع به دلیل بی‌تفاوتی برخی از مسئولین آگاه نیستند.

سید مهدی علوی تصریح کرد: زندگی بدون معیشت سخت است اما بدون سلامت نیز نمی‌توان معیشتی داشت، امروز استان ما در معرض دشمنی مرگبار قرار دارد اما فضا یک فضای عادی دیده می شود و مردم در بازار و خیابان‌ها خطر را نادیده می‌گیرند.

وی بیان کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس همه مردم پای کار بودند و ادبیات دفاع همه جا دیده می‌شد اما درحال حاضر با شناخت عامل خطر مردم بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در اماکن حضور پیدا می‌کنند.

علوی گفت: کرونا تابستان را مساعد و مناسب یافته و همان‌طور که مشاهده می‌شود در اکثر استان‌ها حتی در استان‌هایی که وضعیت بهتری داشتند، شیوع گسترده‌ای دارد.

وی افزود: تنها راه پیشگیری از ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و در خانه ماندن است که باید به این موارد جدا پایبند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار