دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

Monday, 29 April , 2024

  • یکشنبه / 12 جولای 2020 / 17:41
  • سرویس: تیتر اول
  • کد خبر: 9615
  • خبرنگار : 104

کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در نیمه دوم تیر ماه آمار مبتلایان به کرونا شیب کاهشی یافته است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از نیمه دوم تیرماه روند مبتلایان به کرونا ویروس در خوزستان با شیب کاهشی مواجه شد این درحالی‌ است که در خردادماه این آمار روند صعودی و در نیمه اول تیرماه ثابت ثبت می‌شد.

وی افزود: شمار موارد بستری در بیمارستان نسبت به ده روز گذشته ۳۵۰ نفر و تخت‌های اشغال‌شده از ۹۰ درصد به ۶۵ درصد کاهش یافته‌اند.

سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز ضمن بیان آنکه ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو در استان همچنان تکمیل است، گفت: پرسنل و کادر درمان استان با تمام انگیزه و ظرفیت در هفت هفته پیک بیماری درحال خدمت‌رسانی بودند و خدا را شاکریم که هیچ بیماری در پشت درب‌های بسته و یا بدون تخت نماند.

وی ادامه داد: از مشکلات و نقاط آسیب ما برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی با جمعیت بالا و عدم نظارت و سامان‌دهی مناسب بازارچه‌های محلی است که پروتکل های بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود.

ابول‌نژادیان ضمن بیان آنکه برخی از مبتلایان برخلاف تذکرات قرنطینه ۱۴ روزه خود را می‌شکنند، بیان کرد: برای پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی جزئی از مجموعه است که لازم است تمامی دستگاه‌ها و نهادها همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

شعار سال 1401

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار